دروغ‌هایی که بایدن از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی گفته است

رئیس جمهور آمریکا هنگام صحبت در مورد وقایع سرزمین‌های اشغالی در هفته گذشته، چندین ادعای دروغین را مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست آی، در اوایل هفته جو بایدن یک سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای را انجام داد که در آن مقصر خشونت‌ها را مبارزان فلسطینی خواند بدون اینکه اشاره‌ای به رژیم صهیونیستی کند.

به گفته محمد ضیف، رهبر جناح نظامی حماس، عملیات این جنبش در پاسخ به افزایش حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی و حملات مکرر آنها به مسجدالاقصی آغاز شد. هم‌چنین غزه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره فلج‌کننده رژیم صهیونیستی قرار گرفته و حدود ۸۰ درصد از فلسطینی‌ها در این منطقه متکی به کمک‌های بین‌المللی هستند.

رئیس جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در هنگام سخنرانی خود از داستان‌ها و اطلاعات غلط استفاده کرد. در حالی که بایدن بارها و بارها خاطرنشان کرده که ایالات متحده در کنار «اسرائیل» خواهد ایستاد، او هیچ اشاره‌ای به گرفتاری‌ها و آسیبی که در روزهای اخیر به فلسطینی‌ها رسیده، نکرد.

بایدن در سخنانش از «کودکان اسرائیلی که سر بریده شده‌اند» سخن گفت اما سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوال واشنگتن پست در این باره گفت که رئیس جمهوری خودش این عکس‌های ادعایی را ندیده است.

رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین از جوانانی یاد کرد که در یک فستیوال موسیقی برای صلح، با کشتار دسته‌جمعی و «تجاوز جنسی» مواجه شدند. این در حالی است که خود صهیونیست‌ها نیز چنین ادعایی درباره تجاوز را تایید نکرده‌اند.

او هم‌چنین مدعی شد «تروریست‌ها از عمد غیرنظامیان را هدف گرفته و آنها را کشتند که بر خلاق قوانین جنگی است.» این در حالی است که به گفته سازمان ملل این رژیم صهیونیستی است که با بمباران مناطق مسکونی فلسطینی‌ها مرتکب جنایات جنگی شده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072114537
  • خبرنگار : 90067