مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خبر داد

توزیع ۴۳۰ کیلوگرم مکمل معدنی در میان دامداران خراسان شمالی در راستای حمایت از تولید

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی طی سال جاری گفت: در راستای برگزاری این اردوها ۴۳۰کیلوگرم مکمل معدنی و ویتامینه میان دامداران استان در راستای حمایت از تولید و کاهش اثرات خشکسالی بر روی دام ها خبر داد.

دکتر شاهین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح هر هفته در یک نقطه از استان اجرا می شود، اظهار کرد: اردوهای جهادی دامپزشکی با اولویت مناطق محروم، مرزی، کم برخوردار و عشایری اجرا می شود و تاکنون طی ۲۳ هفته در ۳۷ نقطه روستایی و عشایری اجرا شده است.

وی افزود: طی اجرای این طرح، ۱۷۰ هزار و ۳۱۳ نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری های آبله، شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز، هاری واکسینه شده اند.

دکتر قهرمانی ادامه داد: علاوه بر آن ۱۰ هزار و ۶۴۴ قطعه پرنده نیز علیه بیماری های نیوکاسل و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شده اند.

به گفته وی به ۹۸ هزار و ۷۱۹ راس دام سبک برای افزایش تولید، شربت ضد انگل خوراکی داده شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین ۹۹۱ لیتر شربت ضدانگل خوراکی نیز به منظور مبارزه با بیماری های ناشی از انگل های خارجی دام توزیع شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۱۴ هزار و ۴۷۹ راس دام سبک و سنگین حمام ضد کنه داده شده یا سم پاشی شده اند و ۷۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع جایگاه دامی نیز سمپاشی شده اند.

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان برای خرید اقلام بیولوژیکی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: طی اجرای این طرح ۲۳۵ نفر ساعت همکار دولتی و ۱۸۶ نفر ساعت نیز دانشجویان به صورت داوطلبانه خدمت ارائه داده اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071711648
  • خبرنگار : 50046