بنا به درخواست آمریکا

رژیم صهیونیستی ارائه کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند

رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که تل‌آویو در حال بررسی ارائه کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین بنا به درخواست دولت آمریکاست.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی ارائه کمک‌های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین را از طریق کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر سوخت شروع کرده است. این مالیات به جای سه درصد که در توافق‌های اقتصادی قبلی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات لحاظ شده بود، اکنون ۱.۵ درصد است.

انتظار می‌رود با این اقدام سالانه ۲۲ میلیون دلار به خزانه تشکیلات سرازیر شود.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، اقدام دیگری که در حال بررسی است افزایش تعداد مجوزهای کاری است که رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه می‌دهد تا برای کار وارد اراضی اشغالی شوند.

یسرائیل هیوم نوشت، رژیم صهیونیستی نقل و انتقالات مالیاتی جمع آوری شده به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین را تاکنون در سال ۲۰۲۳ افزایش داده است. اقدامات دیگری که اخیرا مورد بحث قرار گرفت تصویب یک منطقه صنعتی جدید در ترقومیا نزدیکی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری است؛ اقدامی که مدت‌ها توسط مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شد. به علاوه ساعات کار در گذرگاه مرزی النبی/ملک حسین با اردن تمدید شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه‌ها پیش تصمیمی برای کاهش مالیات بر سوخت تشکیلات خودگردان فلسطین گرفت و به بهانه تعهد نتانیاهو با دولت آمریکا، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی آن را تصویب کرد.

همچنین روزنامه عبری هاآرتص نوشت، یکی از دلایل بروز تنش میان دولت آمریکا و کابینه رژیم صهیونیستی امتیازهایی است که این رژیم در مسیر انعقاد توافقنامه عادی سازی روابط با عربستان به فلسطینی‌ها ارائه خواهد کرد.

این روزنامه نوشت، صهیونیست‌ها اصرار دارند تعداد امتیازهایی را که به عنوان بخشی از این توافق می‌توانند به فلسطینی‌ها بدهند، کاهش دهند.

به نوشته این روزنامه، مسؤولان ارشد رژیم صهیونیستی در مذاکره با نمایندگان کاخ سفید اهمیت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تقلیل دادند؛ اما آمریکایی‌ها بر این امر اصرار دارند که بدون برداشتن گام‌های مهم در راستای منافع تشکیلات خودگردان دستیابی به توافق با عربستان دشوار خواهد شد.

هاآرتص نوشت، با وجود این، توانایی محدود بنیامین نتانیاهو برای مانور بر سر موضوع فلسطین از سویی و علاقه آمریکا به دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان از سوی دیگر،  ممکن است در نهایت تنها سودی که از این توافق نصیب فلسطینی‌ها می‌شود گرفتن وجوه سعودی خواهد بود.

این روزنامه نوشت، مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی همچنان نسبت به خواسته‌های فلسطینیان ابراز بیزاری می‌کنند و آمریکایی‌ها را به توجه بیش از حد به آنها متهم می‌کنند.

طبق این گزارش، احتمالا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در هفته‌های آتی به تل‌آویو و رام الله می‌رود تا مبنایی مشترک برای پیشرفت ایجاد کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071207921
  • خبرنگار : 71592