پایبندی به آموزه‌های دینی و اخلاق مداری عامل وجود وحدت در میان اقوام خراسان شمالی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: وجود وحدت در میان اقوام خراسان شمالی ریشه در پایبندی آن ها به آموزه های دینی و اخلاق مداری دارد.

حسن ناهیدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه وحدت موجود در میان اقوام استان ریشه در عوامل مختلفی دارد، تصریح کرد: اعتقاد و پایبندی به آموزه های دین اسلام یکی از مهمترین علل وجود وحدت در میان اقوام این منطقه است و از سوی دیگر در میان اقوام خراسان شمالی نوعی اخلاق مداری، حسن همجواری و نوعدوستی وجود دارد.

وی تاکید کرد: وجود این خصیصه سبب شده تا بروز مسائل جزئی زمینه ساز مشکلات بزرگتر نشود.

ناهیدی ادامه داد: از سوی دیگر وجود افراد ریش سفید در میان اقوام مختلف و حرف شنوی از آن ها نیز از دیگر علل وجود وحدت در میان اقوام این استان است.

وی با تاکید بر اینکه مردم خراسان شمالی علاقه زیادی به سرزمین خود دارند، بیان کرد: همین امر سبب شده تا آن ها از سرزمین خود دفاع کنند و در گذشته اتفاقات و جنگ هایی رخ داده که کرمانج ها از ترکمن ها، و ترکمن ها از کرمانج ها دفاع و حمایت کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن اقوام خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه فاصله خیلی زیادی با جبهه های جنگ داشتند اما شهدای زیادی را از اقوام شیعه و سنی تقدیم انقلاب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تمام اقوام خراسان شمالی و بزرگان این اقوام رهبری و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را قبول دارند و ایشان را به عنوان یک محور و مقیاس می دانند به همین دلیل هماهنگ با یکدیگر هستند.

به گفته ناهیدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی وجود دشمن مشترک یعنی آمریکا و اسرائیل از دیگر علل وجود وحدت میان اقوام این استان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071107266
  • خبرنگار : 50046