کمک ۲۱ میلیاردی یک خیر برای بهره‌مندی اهالی ۲۳۱ روستای خراسان شمالی از آب شرب

یک خیر کشوری با کمک ۲۱ میلیارد تومانی در بهره مندی ۱۰۹ هزار و ۳۵۵ نفر از جمعیت ۲۳۱ روستای خراسان شمالی از آب شرب، مشارکت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مشارکت بنیاد خیریه «حاج اکبر ابراهیمی» بزرگترین خیر آبرسان کشور در حوزه تامین آب شرب به روستاهای استان، شامل خرید و تحویل انواع لوله در سایزهای مختلف به شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به ۲۳۱ روستا به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان می‌شود.

رضا نعیمی افزود: طی سه سال گذشته، این مشارکت در قالب قرارداد ۱۸ روستایی (روستاهای شهرستان های رازو جرگلان و مانه و سملقان)، قرارداد ۳۵ روستایی (روستاهای سطح استان) و قرارداد ۲۴روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین)، برای تامین آب شرب ۴۴ هزار و ۱۶۵ نفر به مبلغ هفت میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان منعقد و اجرا شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۵۷ روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین) و قرارداد ۵۰ روستایی (روستاهای سطح استان) به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون در حال اجراست و همچنین قرارداد ۴۷ روستایی به ارزش چهار میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان نیز منعقد شده و پروژه در دست اقدام است.

نعیمی خاطرنشان کرد: در این قراردادها بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام کرده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

وی گفت: حجم عملیات اجرایی در ۲۳۱ روستای فوق، شامل اجرای بیش از ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته با ظرفیت ۱۳۷۰ متر مکعب است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطرنشان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستاهای محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیران آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولید کنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع می توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای محروم مشارکت کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071006763
  • خبرنگار : 50444