در این کارگاه یکروزه که با حضور کارآفرینان و فعالان مشاغل خانگی به ویژه بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی در محل سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد، موضوعات نوآوری در بازاریابی، شناسایی نیاز مشتریان مشاغل خانگی، مدیریت ارتباط با مشتریان مشاغل خانگی، تولید کالاها و خدمات براساس نیازهای مشتریان و ایجاد ارزش برای مشتریان محصولات مشاغل خانگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر محمدرضا حلاجیوسفی، مدرس دوره های بازاریابی در این کارگاه با اشاره به اینکه مهمترین معضل امروز ما در حوزه مشاغل، بحث بازاریابی است، اضافه کرد: معمولا ما در زمینه تولیدات موفق هستیم اما در موضوع فروش اغلب نمیتوانیم به طور صحیح بازاریابی انجام دهیم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رقابت برای به دست آوردن فرصتهای شغلی مطلوب سخت است، گفت: محدودیتهای محیطی بر خرید کردن عموم مردم جامعه تاثیر میگذارد.
حلاج یوسفی، بازاریابی را به معنای شناسایی و ارضای نیاز مشتریان عنوان کرد و گفت: در این دو مرحله باید نیاز مشتریان را شناسایی کرده و به نسبت آن کالایی را تولید کنیم که نیاز مشتری برآورده شود، و اگر در این مسیر موفق نشویم به معنی این است که به عنوان سازنده و فروشنده نیاز مشتری را به اشتباه شناسایی کردهایم.
در این کارگاه آموزشی موارد مختلف و مثالهای عینی در خصوص بازاریابی موفق به بحث و بررسی و تبادل نظر گذاشته شد.
انتهای پیام