مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان:

برگزاری ۱۳ رزمایش در لرستان/ ۱۱ خانه احسان داریم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: قالب کار بنیاد احسان در حوزه اجتماعی است که در سال گذشته ۱۳ رزمایش برگزار کردیم.

مجید طائف بیست و یکم شهریورماه، در بازدید از خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام سه بنیاد برکت، احسان و ۱۵ خرداد دارد که هرکدام شرح وظایفی دارند.

وی ادامه داد:  قالب کار بنیاد احسان در حوزه اجتماعی است، سال گذشته ۱۳ رزمایش برگزار کردیم که برخی به صورت توزیع اقلام ضروری و برخی تخصصی بودند، به عنوان نمونه چند رزمایش خاص آموزش و پرورش داشتیم که یکی از آن‌ها کمک به دانش‌آموزان بود.

این مسئول بیان کرد: ۱۰۰۰ نفر سهمیه داشتیم و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار آن بوده و کلاس‌های مشاوره و آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان برگزار کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان تصریح کرد: طی سال گذشته برای ۱۳ طرح و برنامه و رزمایش بنیاد احسان حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

طائف ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش طرح دیگری تحت عنوان درس و بازی داشتیم که می‌تواند در یادگیری دانش‌آموزان تأثیرات مثبت داشته باشد.

وی افزود: در بنیاد احسان محور کار ما گروه مردمی است که سعی می‌کنیم از ظرفیت این گروه‌های مردمی استفاده کنیم. در سامانه حدود ۱۰۲۵ فرد و گروه داریم که در هر رزمایش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر استفاده می‌شوند و در برخی مناسبت‌های ملی و مذهبی خودشان به صورت خودجوش پای کار می‌آیند.

طائف با اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ خرداد برای لرستان یک تشکیلات نوپا است که کار خود را سال گذشته شروع کرده، افزود: این بنیاد در  زمینه جمعیت شامل فرزندآوری، فرزندپروری، نابارور، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ... فعالیت دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان بیان کرد: در این بخش شش سرفصل شامل مسائل توانبخشی، حوزه درمان، سه قلویی، ناباروری، لبخند مادری و خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا بوده است.

وی افزود: این بنیاد چون در لرستان نوپا بوده و هنوز شکل نگرفته است، سال گذشته حدود سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان خدمات داشتیم که فقط در بخش ناباروری ۲۲۰ نفر را شناسایی و برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بانک معرفی کردیم که بخشی تسهیلات را دریافت کرده و برخی ینیز در نوبت دریافت هستند.

طائف تأکید کرد: در سال جدید نیز بنیاد ۱۵ خرداد روی فرزندآوری و فرزندپروری متمرکز شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به این‌که کار اصلی بنیاد برکت با نوسازی مدارس، علوم پزشکی و راهداری به عنوان دستگاه همکار است، تصریح کرد: در بخش نوسازی مدارس در ابتدای شروع فعالیت بنیاد برکت ۲۷۱ مدرسه قرارداد داشتیم که ۹۲ مدرسه را تکمیل و تحویل دادیم، ۸۸ مورد در دست اقدام و ۹۱ واحد به مجری ابلاغ شده است، طبق تفاهم‌نامه‌ای که با نوسازی داریم به محض تحویل پروژه ۴۰ درصد هزینه در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد که بتواند کار خود را آغاز کند.

وی افزود: از ۹۲ مدرسه  تحویل داده شده ۳۵ مورد مربوط به بنیاد ۱۵ خرداد و ۵۷ واحد مربوط به بنیاد برکت است که در کل حدود ۳۴۴ کلاس درسی تحویل نوسازی مدارس دادیم.

طائف بیان کرد: در حوزه علوم پزشکی نیز ۳۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت کار کردیم که به دید ما تمام شدند و در این زمینه حدود ۲۰ میلیارد تومان مساعدت مالی داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح جهش تولید در دیمزارها را داریم که پارسال ۳۵۰ هزار هکتار تعهد ما بوده است که ۳۴۱ هزار هکتار تحقق برنامه داشتیم یعنی حدود ۹۷.۵ درصد که محوریت کار جهاد کشاورزی است و ما پشتیبان مالی هستیم.

وی افزود: ما در بحث جهش تولید ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بخش ادوات به ما دادند که شامل ۲۵۵ دستگاه است که تحقق برنامه ۱۰۰ درصدی داشتیم و حدود ۱۰۰ هزار هکتار با پرداخت حدود ۵ میلیارد تومان برای بیمه زمین‌ها پرداخت کردیم.

طائف اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها حدود ۳۵۵ کارشناس با ما همکاری می‌کنند که حدود ۱۱۵ کارشناس خصوصی بوده و بقیه کشاورزان بخش خصوصی هستند و تاکنون ۲۶ خودرود تعمیر کردیم که تمام هزینه‌های طرح را ستاد اجرایی می‌دهد و سال گذشته نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان پرداخت کرده است امسال در بخش ادوات ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ما در نظر گرفتند و تعهد ما را به ۳۸۰ هزار هکتار رساندند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان اظهار کرد: ما در سطح استان ۱۱ خانه احسان داریم که عمده کار آن ارایه خدمات در محلات حاشیه نشست است، پنج خانه احسان در خرم‌آباد، یکی در کوهدشت، دو مورد در بروجرد، یکی در دورود و یکی در الیگودرز داریم که اعتبارات خوبی دارند و تحت عنوان محلات ۲۰۲۰ خدماتی در این محلات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در ایام اربعین نیز حدود ۳۲۰ نفر را تحت عنوان عوامل اجرایی خانه‌های احسان به پیاده‌روی اربعین اعزام کردیم که هزینه صفر تا صد آن‌را ستاد اجرایی پرداخت کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062113388
  • خبرنگار : 50310