رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی:

گردوغبار امروز در مشهد باقی می‌ماند/ کاهش دما در استان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی درمورد وضعیت گردو غبار در مشهد گفت: امروز وضعیت در همین شرایط باقی خواهد ماند، خیلی بدتر نمی‎شود و بهتر هم نخواهد شد، اما انتظار داریم از فردا شرایط بهتر شود.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت گردوغبار در استان اظهار کرد: ما از ابتدای هفته درگیر گردوغبار در شرق و جنوب شرق استان هستیم اما افزایش غلظت به ویژه در مشهد از دیشب آغاز شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تایباد، مشهد، سبزوار، تربت جام، صالح‌آباد، قوچان، درگز و سرخس درگیر گردوغبار هستند و در ادامه امروز به تدریج تمام شهرهای جنوبی درگیر خواهند شد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: امروز وضعیت در همین شرایط باقی خواهند ماند، ممکن است مقداری نوسان داشته باشد اما خیلی بدتر نمی‎شود و بهتر هم نخواهد شد. انتظار داریم از فردا شرایط بهتر شود. در حال حاضر مرکز پایش شهرداری مشهد شاخص آلایندگی را ۱۸۸ اعلام کرده و میانگین ۲۴ ساعته نیز ۱۲۰ است.

قائنی‌پور در خصوص وضعیت جوی در استان عنوان کرد: امروز دمای روزانه در نیمه شمالی استان به طور میانگین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌‎کند که این کاهش مشکلی ایجاد نخواهد کرد. فردا نیز شاهد این کاهش دما در سطح استان هستیم. در شمال و شمال غرب استان نیز انتظار رگبارهای پراکنده داریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062012298
  • خبرنگار : 50107