رئیس جهاد دانشگاهی کردستان:

حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است که می‌تواند رشد و حرکت علمی و دانش بنیان را سرعت ببخشد.

اکبر اسدی در دیدار با رئیس دانشگاه کردستان، اظهار کرد: دانشگاه‌ها سرشار از نیروهای جوان پر انرژی و متخصص است که گاهی توانمندی‌های منحصربفرد آن‌ها، انسان را متحیر می‌کند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی این ظرفیت‌ها را بەخوبی درک کرده و می‌شناسد و علی رغم برخی کمبودها و مشکلات توانسته با استفاده از ظرفیت دانشجویی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال و کار آفرینی منشاء حرکت‌های ارزشمندی گردد.

اسدی افزود: برای رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف جامعه باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استفاده کرد و در این راستا جهاد دانشگاهی آماده همکاری گسترده با دانشگاه‌های استان می‌باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: آینده کشور و رشد و پیشرفت آن در گرو حرکت دانش بنیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و دانشجویان در این خصوص نقش محوری دارند.

اسدی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی با ساختاری منعطف و با فعالیت‌های متنوع و متعدد زمینه خوبی برای فعالیت اساتید و دانشجویان در ارتباط با رفع نیازهای بخش‌های مختلف جامعه باشد.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان کردستان فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی انجام داده و توانسته کمک شایانی به رشد و توسعه استان داشته باشد.

اسدی در پایان به فعال بودن ۱٤ واحد فن آور در جهاد دانشگاهی استان اشاره و یادآور شد: حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است و این حضور می‌تواند حرکت علمی و دانش بنیان را سرعت ببخشد.

جهاد دانشگاهی؛ نهادی موفق در حوزە علم و پژوهش

در ابتدای این دیدار حامد قادر زاده رئیس دانشگاه کردستان گفت: جهاد دانشگاهی در کل کشور به عنوان یک نهاد موفق علمی و پژوهشی شناخته شده است که خدمات ارزنده آن به جامعه زبان زد است.

وی ادامە داد: جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیقات علمی و کاربردی پیشتاز است و پل ارتباطی میان نیازمندی‌های صنعتی جامعه با پژوهش‌های دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی را ایجاد کرده است.

قادرزاده گفت: یکی دیگر از خصوصیات بارز این نهاد انقلابی، سرعت عمل است و توانسته است فعالیت‌های ادارات را با حذف بخشی از بوروکراسی‌های معمول اداری انجام دهد.

وی در ادامه ضمن استقبال از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها افزود: در صدد است فضای مناسبی را در دانشگاه کردستان به این نهاد اختصاص دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402060906194
  • خبرنگار : 50294