مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد

جلب ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از جلب ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با رقم سرمایه‌گذاری خارجی ۱۹۵ میلیون دلاری در طی دوسال دولت سیزدهم خبر داد.

واقف بهروزی به‌مناسبت هفته دولت و در تشریح اقدامات سرمایه گذاری با اشاره به اینکه باید اقدامات اساسی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری استان صورت گیرد گفت: بسترسازی و اصلاح فرآیندها، جهت‌گیری‌های جدیدی از جمله نهادسازی و ایجاد شورای‌عالی سرمایه‌گذاری، برنامه‌محوری و تکلیف محوری در انجام امور، ایجاد فرماندهی واحد سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، انسجام عملکردی و رفتاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی و..... از جمله اقداماتی‌ است که در راستای توسعه سرمایه‌گذاری استان انجام شده است.

وی به تصویب و پیگیری تعداد ۱۴ پروژه مرتبط با مس سونگون در سفر رئیس‌جمهور به استان، تعریف تعداد ۴۴ طرح در کمیته علاوه بر پروژه‌های مصوب در سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: تولید اولین کاتد مس بعد از چند دهه در مجتمع مس سونگون به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی مس سونگون از جمله پیگیری‌ها و اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در دولت سیزدهم در راستای حمایت از مگابنگاه‌های اقتصادی استان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: تعریف پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی ملی و اجرای آن‌ها بصورت پایلوت در استان بصورت گام به گام، فراهم‌سازی شرایط برای تاسیس شهرک‌های صنعتی خاص در استان آذربایجان‌شرقی با رویکرد تبدیل تجارت (واردات) به سرمایه‌گذاری و تولید با تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های راهبردی استان و توجه به گزارش‌های کارشناسی در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کلان اقتصادی توسط این مرکز صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402060705013
  • خبرنگار :

برچسب‌ها