اولین موکب دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور توسط خراسان شمالی در کربلا برپا می شود

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در آستانه حماسه عظیم اربعین حسینی، اولین موکب دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور توسط خراسان شمالی در کربلا برپا می شود.

قارداش پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: اولین موکب دانشجویان علوم پزشکی کشور با نام آرمان حسین(علیه السلام) در بخش های مختلف در شهر کربلا برپا می شود.

وی ادامه داد: این موکب با حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از روز پنجم شهریور پذیرای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.
قارداش پور گفت: مراحل تعیین موقعیت موکب، آماده سازی، اعزام خادمین، فضاسازی، تهیه مایحتاج موکب و سایر تمهیدات لازم در شهر کربلا اندیشیده شده است و خادمین موکب آرمان حسین(علیه السلام) از روز پنجم آمادگی پذیرش دانشجویان را دارند.


مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی باتشریح فعالیت های موکب آرمان حسین( علیه السلام) گفت: فعالیت های فرهنگی و رسانه ای، اسکان دانشجویان، تهیه و تامین وعده های غذایی روزانه و برگزاری مراسم عزاداری و مناجات از جمله مهمترین فعالیت های این موکب در مدت ۱۰ شب منتهی به اربعین است.


گفتنی است این موکب در کمترین فاصله به حرم مطهر حضرت عباس(ع) و بین الحرمین، هر شب میزبان ۱۵۰ دانشجوی خانم از سراسر کشور است و حدود ۴۰ نفر از دانشجویان و همکاران علوم پزشکی خراسان شمالی جهت خدمت رسانی به این زائران به شهر کربلا اعزام شده اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402060603644
  • خبرنگار : 50046