مزایایی که قانون جدید انتخابات برای نامزدها دارد

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: هم شورای نگهبان فرصت بیشتر برای کار عمیق‌تر دارد و هم کاندیداها فرصت بیشتری برای دفاع از خود دارند.

 قدرت‌الله حمزه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات از خواسته‌های چندین ساله مقام معظم رهبری بود، اظهار کرد: خوشبختانه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حدود دوسال وقت گذاشت و با اجماع نظرات متخصصان، پیشکسوتان و دانشگاهیان قانون انتخابات را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه موضوع پیش‌ثبت‌نام می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، افزود: در ادوار گذشته برای ثبت‌نام  در انتخابات مجلس افرادی که شرایط نداشتند هم می‌توانستند ثبت‌نام کنند  و با کنار گذاشتن این افراد و عدم صلاحیت، هزینه‌ای به نظام تحمیل می‌شد، اما اکنون افرادی که شرایط اولیه ندارند نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

حمزه به دیگر مزایای قانون جدید انتخابات اشاره کرد و گفت: هم شورای نگهبان فرصت بیشتر برای کار عمیق‌تر دارد و هم کاندیداها فرصت بیشتری برای دفاع از خود دارند.

وی در خصوص نحوه تبلیغ در قانون جدید انتخابات، تصریح کرد: اگر اهانتی و تخریبی از سوی طرفداران، ستادها، فضای مجازی و ... صورت بگیرد مجازات آن در قانون مشخص شده است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار  و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جدید انتخابات جایگاه‌ ویژه‌ای برای احزاب دیده شده و اگر گروه‌های سیاسی به درستی عمل کنند می‌توانند عامل افزایش مشارکت شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402053120018
  • خبرنگار : 50123