مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز خبر داد

اهدای اعضای سه جوان خوزستانی مرگ مغزی در سه روز متوالی

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای سه جوان خوزستانی به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با موافقت خانواده‌های شریف زنده‌یاد "حسین خضری" ۳۲ ساله از اهواز، زنده‌یاد "فواد زنبوری" ۳۲ ساله از شادگان و زنده‌یاد "نازنین سلمانی" ۱۵ ساله از دهدشت که متأسفانه مرگ مغزی این افراد تایید شده بود، عمل پیوند اعضای آن‌ها در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد) در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد. 

وی با اشاره به کار سنگین تیم پیوند عضو خوزستان در این روزها ادامه داد: با انجام این سه مورد اهدای عضو، شش کلیه و دو کبد به بیماران نیازمند پیوند زده شد اما قلب هیچکدام از آن‌ها شرایط پیوند نداشت. 

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از خانواده‌های اهداکننده، گفت: این خانواده‌ها در شرایط سختی که فرزندان جوان آن‌ها مرگ مغزی شده بودند، به اهدای عضو رضایت دادند و با تصمیم آن‌ها در این سه روز، هشت بیمار جان دوباره گرفتند. 

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ مورد اهدای عضو در خوزستان داشته‌ایم که منجر به پیوند ۱۰ کلیه و ۹ کبد شده است. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402052918084
  • خبرنگار : 50225