در دانشگاه اصفهان؛  

نخستین بوت‌کمپ توانمندسازی و جذب نخبگان برگزار می‌شود

نخستین بوت‌کمپ توانمندسازی و جذب نخبگان توسط اندیشکده حکمرانی و سیاستگذاری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

اندیشکده حکمرانی و سیاست گذاری دانشگاه اصفهان، در نظر دارد در راستای بکارگیری ظرفیت علمی دانشگاه در حل مسائل استان و ارائه راهکار به سیاست گذاران کشور، اقدام به شناسایی و توانمندسازی و جذب دانشجویان و دانش آموختگان نخبه از طریق برگزاری بوت کمپ، در حوزه سیاست پژوهی، حل مسائل عمومی و حکمرانی در دانشگاه اصفهان نماید.

ملیحه پورعلی، مدیر اجرایی بوت‌کمپ توانمندسازی و جذب نخبگان، ضمن اعلام این خبر در گفت‌و گو با ایسنا، عنوان کرد: با توجه به اینکه جای اندیشکده حکمرانی در اصفهان خالی بود، دانشگاه اصفهان میزبان نخستین بوت‌کمپ توانمندسازی و جذب نخبگان با محورهایی چون سیاستگذاری عمومی، اقتصاد، علم و فناوری، کشاورزی، پیشرفت منطقه‌ای و محرومیت‌زدایی، آب و محیط‌ زیست، فرهنگ و هنر و گردشگری خواهد بود.  

وی با بیان اینکه ایده اولیه این بوت‌کمپ توسط اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان مطرح شده است، به اهداف این بوت کمپ اشاره کرد و ادامه داد: اولین هدف ما از برگزاری این دوره، آموزش و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه‌ها، به ویژه دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانش‌آموختگانی است که دغدغه حل مسائل اصفهان و کشور را دارند. هدف دوم ما نیز جذب این افراد برای کار در اندیشکده حکمرانی است.  

مدیر اجرایی اندیشکده حکمرانی، در رابطه با طرز کار این بوت‌کمپ، افزود: ما حدود ۴۰ نفر از دانشجویانی که معیارهای مد نظر ما را مانند استعداد و علاقمندی را دارا هستند، انتخاب و یک سری جلسات یا کارگاه‌هایی با مضمون سیاست‌پژوهی و حل مسئله برای آن‌ها برگزار می‌کنیم. اساتید برای برگزاری این بوت کمپ از دانشگاه اصفهان یا از دانشگاه تهران دعوت می‌شوند و در طول دوره نیز مسئله‌هایی به برگزیدگان می‌دهیم تا به صورت گزارش یا مقالات سیاستی بنویسند. سپس برگزیدگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و افرادی که در طول دوره نتایج خوبی کسب می‌کنند و ارزیابی مثبتی دارند را به اندیشکده جذب می‌کنیم.  

پورعلی درباره مبنای انتخاب سرفصل‌های دوره گفت: اندیشکده ما دو محور دارد که یکی از آن‌ها سیاست‌پژوهی و دیگری اقدام‌پژوهی است. قصد داریم از علمی که در دانشگاه‌ها وجود دارد و تقریبا بلااستفاده مانده، در حل مسائل کشور به ویژه استان اصفهان استفاده کنیم. سرفصل‌های دوره با توجه به نیازهایی که داریم انتخاب شده است و مهم‌ترین ابعادی که در نظر گرفته‌ایم، حل مسئله، سیاست‌پژوهی مسئله‌محور و رویکردها و دستگاه‌هایی که می‌توانیم با آن‌ها به حل مسئله بپردازیم، است.  

وی گزینش داوطلبین را محدود به رزومه آن‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: اولین گزینه روی میز برای ارزیابی، رزومه است، اما با تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، جلسه حضوری و مصاحبه خواهیم داشت و اولویت با افرادی است که در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. با این وجود، در لیست ثبت‌نامی‌هایمان افراد کم سن و سال نیز به چشم می‌خورد واز رزومه آن‌ها می‌توان تشخیص داد که افراد مستعدی هستند.   

مدیر اجرایی این بوت کمپ، در پایان اضافه کرد: جای اندیشکده حکمرانی در اصفهان خالی بود؛ با توجه به اینکه اصفهان شهری است که از نظر صنعت و پرداخت مالیات در مقام دوم کشور است اما مسائل زیادی دارد. هدف ما از راه‌اندازی این اندیشکده، حل مسائل استان اصفهان است و برای حل این مسائل به نیروهای توانمند نیاز داریم. از اینرو، تشخیص دادیم که این بوت‌کمپ را برگزار کنیم تا بتوانیم افراد مستعد را شناسایی کنیم و پرورش دهیم.  

گفتنی است مهلت ثبت‌نام در این بوت کمپ تا فردا، ۲۲ مردادماه خواهد یود.  

علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس https://digiform.ir/uithinktank۱  مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402052113173
  • خبرنگار :