معاون رئیس‌جمهور:

دسترسی به کشورهای مختلف از طریق دریا در بندرچابهار مهیا است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دسترسی به کشورهای مختلف از طریق دریا در بندرچابهار مهیا است و حالا محدوده منطقه آزادچابهار از ۱۴ هزار هکتار به ۸۲ هزار هکتار رسیده است.

سیدمحمد حسینی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری و اقتصادی منطقه آزادچابهار بیان کرد: بندرچابهار می‌تواند به ریل متصل شود و هم ‌کنون از زاهدان تا خاش خط راه‌آهن به افتتاح رسیده است و امیدواریم تا سرخس ادامه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور افزود: آماده‌سازی زیرساخت‌های مختلف در حوزه گردشگری و بندری در چابهار موجب ایجاد اشتغال و توسعه می‌شود و از وظایف منطقه آزاد فراهم کردن امکانات برای توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: در سفر به چابهار باورم نمی‌شد که این همه زیرساخت خوب برای صادرات و واردات دارد و کشتی‌های اقیانوس پیما در چابهار می‌توانند پهلوگیری کنند.

حسینی گفت: توجه دولت به بهره‌مندی مردم از امکانات و خدمات مناسب است و همیشه تاکید دولت آیت الله رئیسی خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان می‌توانند خدمت به مردم کنند تا میزان رضایت بیشتر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات مهم است و کشور ایران مستقل بدون وابستگی به برخی قدرت‌ها است و این موجب ناراحتی خیلی‌ها شده است.

حسینی ادامه داد: بازدید از مجتمع پتروشیمی را داشتیم که ۳۵۰۰ نفر مشغول بکار هستند و در آنجا مدیران گفتند که تا ۲۰ هزار نفر نیرو استخدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارهای اداری محدود است و باید به‌فکر تربیت نیروی انسانی و مهارت آموزی باشیم تا در جاهای مختلف بکارگیری شوند، گفت: دولت رئیسی تحول‌گرا هست و همیشه بدنبال پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است.

وی افزود: یک زمانی می‌گفتند مناطق آزاد محل واردات کالا شده، ولی هم اینک شاهد هستیم که در تولید و اشتغال خیلی موثر هستند.

وی تصریح کرد: بازدیدی از پتروشیمی داشتیم دیدیم که سرمایه‌گذاران در حال کار هستند و این جای خوشحالی دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار آماده شده و مجوزهای بی‌نام صادر شده تا امورات تسهیل شود.

حسینی با بیان اینکه اکنون سه منطقه آزاد در محدوده مرزها نیز قرار است تشکیل شود، تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در منطقه آزاد چابهار وجود دارد برای اینکه بهتر بتوان کسب و کار را آغاز کرد باید بروکراسی اداری را کم کرد.

وی بر جهاد تبیین و جهاداقتصادی تاکید کرد و گفت: ۱۷ سفر رئیس جمهور به ۱۷ کشور می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و منجر به توسعه روابط خارجی می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402052012258
  • خبرنگار :