زمینه توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان فراهم شود

اجرای تحقیقات کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای؛ مزیت مهم جهاددانشگاهی

فرماندار نهبندان با اشاره به تلاش و ظرفیت علمی و دانشجویی جهاددانشگاهی، گفت: تفاوت بین جهاددانشگاهی و مراکز علمی، دانشگاهی دیگر وجود تحقیقات بنیادی و کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای است. 

ابوالفضل ایروانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستاوردهای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: ظرفیت‌های این مجموعه می‌تواند در اختیار ظرفیت سازی بومی قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه ضرورت حضور این نهاد توسعه‌ای در شهرستان‌های استان احساس می‌شود، افزود: تجاری سازی ظرفیت‌ها باید براساس پتانسیل جهاددانشگاهی مورد بهره برداری قرار گیرد. 

فرماندار نهبندان با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه محصولات کشاورزی و معادن، تصریح کرد: ظرفیت جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه عملیاتی سازی این پتانسیل‌ها بهره گیری شود. 

ایروانی با اشاره به اینکه تحقیقات و فعالیت‌های این مجموعه، دانشگاه محور، پژوهش محور و مسئله محور بوده و باید بیش از این مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به واسطه تلاش جهادی و ایده پردازی می‌تواند مسائل بومی و منطقه‌ای را حل کند. 

وی با اشاره به تلاش با ظرفیت علمی و دانشجویی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: تفاوت بین جهاددانشگاهی و مراکز علمی، دانشگاهی دیگر وجود تحقیقات بنیادی و کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای است. 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه باید با دید کاربردی، مسائل بومی را حل و رفع کرد، افزود: اگر دامنه و وسعت فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها توسعه یابد، مزیت‌ها افزایش خواهد یافت. 

ایروانی با بیان اینکه لازم است در فرمانداری‌ها براساس اولویت‌ها و زبان مشترک کارگروه‌هایی مسئله محور شکل گیرد، تصریح کرد: در این راستا اگر جهاددانشگاهی ظرفیت‌هایش را توسعه دهد خواهد توانست بیشتر در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات منطقه‌ای مورد استفاده‌ قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402051609819
  • خبرنگار :