مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

برطرف شدن مشکل آب روستاهای شهرستان دنا

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از برطرف شدن مشکل آب روستاهای برخی مناطق شهرستان دنا از جمله دهستان سادات محمودی خبر داد.

«امید صالحی» روز شنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: آب برخی روستاهای شهرستان دنا از جمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی از جمله قطعی و اُفت فشار همراه بود.

وی ضمن قددرانی از شرکت برق استان، اظهار کرد: برای حل این مشکل ضمن نصب اکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ به همراه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی موجود منطقه به مدار آمد و اکنون مناطق مختلف این حوزه از شهرستان دنا بهره مند از آب شرب پایدار هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته به علت گرمای بیش از حد هوا و استفاده حداکثری از ظرفیت برق برخی اوقات با قطعی برق شاهد نوسانات در تأمین آب هستیم که اجتناب ناپذیر است.

صالحی تصریح کرد: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقاء دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به برخی چالش های آب و فاضلاب در مناطق مختلف از جمله روستاها ادامه داد: هدر روی آب در بخش شرب به علت استفاده های غیرمجاز برای باغات و مصارف دام بالاست، خواهش ما از مردم این است آبی که با زحمت و هزینه فراوان به دست می آید، به جرأت می گویم بسیار فراتر از نیاز مردم تامین آب داریم اما همین استفاده های غیرشرب باعث مشکلاتی شده و گاهی نیز تخریب تأسیسات آب مزید بر علت به ویژه در روستاهاست.

به گزارش ایسنا، صالحی عنوان کرد: ما هم معتقدیم نباید استانی که ۱۰ درصد آب کشور در آن جاری و ساری است و استان های جنوبی بهره مند از آن هستند، خودش با چالش کم آبی دست و پنجه نرم کند، انتظار ما همواره این است که دولت با تخصیص منابع کافی یا در نظر گرفتن هزینه های سرسام آور آب رسانی در استان سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح  و توسعه خطوط و شبکه های آبرسانی، دسترسی آسان به آب پایدار را فراهم آورد(که البته مثلا در یاسوج دیدیم همین مطالبه گری ۲۲۰میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه یاسوج را در پی داشت) و البته مردم نیز نهایت همکاری را با مصرف آب شرب در جای خود با ما داشته باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402050703753
  • خبرنگار :