رحیمی‌زاده:

در قهرمانی جهان بازی ساده‌ای نداریم/ برای صعود تلاش می‌کنیم

سرمربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان می‌گوید امیدوار است بازیکنانش در قهرمانی جهان همانند قهرمانی آسیا شگفتی‌سازی کنند و به جمع ۱۶ تیم برتر برسند. 

دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۱ تا ۲۲ مرداد با حضور ۳۲ تیم در کشور کرواسی برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال ایران در گروه H با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بروندی همگروه است.

مجید رحیمی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، در مورد حریفان ایران در این مسابقات اظهار کرد: در قهرمانی جهان با تیم‌های خوب اروپایی همگروه هستیم. سوئد که قهرمان اروپا است، جزایر فارو هم تیم خوبی است به طوری که در دیدارهای تدارکاتی اخیر سوئد و دانمارک را شکست داده است. ۱۱ و ۱۲ مرداد با این دو تیم قدرتمند اروپایی بازی می‌کنیم و بعد با یک روز استراحت باید به مصاف بروندی از قاره آفریقا برویم. در مسابقات جهانی بازی ساده‌ای نداریم و همه دیدارها سرنوشت‌ساز است. برای بالا آمدن از گروه همه سعی و تلاش خود را می‌کنیم و می‌خواهیم نماینده آبرومندانه ای برای کشورمان باشیم. 

سرمربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان در خصوص شرایط بازیکنان نیز افزود: بازیکنان تاکنون به آمادگی ۸۰ درصدی رسیده‌اند که سعی می‌کنیم این آمادگی را حفظ کنیم. همچنین قرار است در اردوی تدارکاتی گرجستان دو دیدار تدارکاتی داشته باشیم. گرجستان یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی است. از جایی که اروپا خاستگاه هندبال است مطمئن هستم این دو بازی تدارکاتی با گرجستان خیلی به ما کمک خواهد کرد. بازیکنان در این دیدارها می‌توانند خود را پیدا کنند و به خودباوری برسند. همچنین نکات لازم در تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را تمرین کنیم و ارنج اصلی خود را بچینیم. این دیدارهای تدارکاتی برای ما حائز اهمیت و حیاتی بود که خداراشکر انجام می‌شود.

وی در ادامه در مورد پیش‌بینی جایگاه تیمش در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم بدی نداریم، ۷ یا ۸ بازیکن ما در تیم‌های لیگ برتری فیکس بودند. زمانی که به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رفتیم هم امید زیادی به این تیم نبود ولی بازیکنان همه سعی و تلاش خود را کردند. خداراشکر خوب ظاهر و فینالیست هم شدیم. امیدوارم در مسابقات جهانی هم اتفاق خوبی برایمان رقم بخورد. 

رحیمی‌زاده در ادامه گفت: تیم ما بعد از ۱۴ سال جواز حضور در بازی‌های جهانی را بدست آورده است. ما حضور مستمری در این سطح از مسابقات نداریم. این در حالی است که سوئد و جزایر فارو همگروه‌های ما پای ثابت این مسابقات هستند و همیشه هم در جمع ۸ تیم برتر جهان قرار گرفته‌اند. تا حضور مداوم در این مسابقات وجود نداشته باشد نمی‌توان فکر کسب نتیجه خوب را داشت. باید تیم در همه ادوار مسابقات حضور داشته باشد تا آرام آرام بتوان هدف‌گذاری روی نتیجه بهتر گذاشت و به فکر صعود به جمع ۱۶، ۸ و یا ۴ تیم را کرد و بعد هم به امید خدا اتفاق خوشایندی برای هندبال ایران بیفتد و به سکوی جهانی برسیم. 

رحیمی‌زاده با ابراز امیدواری از صعود تیم ملی به جمع ۱۶ تیم برتر گفت: صعود از گروه بعید و دور از دسترس نیست اما نیاز به برنامه مدون و بلندمدت دارد. متاسفانه ما هیچ وقت در برنامه بلندمدت موفق نبوده‌ایم چون همیشه در حال چرخش مدیریت هستیم. خداراشکر این نسل خوب و طلایی است که بعد از ۱۴ یا ۱۵ سال به فینال آسیا رسیده است. آنها می‌توانند در جهانی هم حرف برای گفتن داشته باشند ولی به شرط اینکه نگرش حرفه‌ای باشد، برنامه بلندمدت داشته باشیم، سخت افزار و نرم افزار مهیا باشد. هر کدام از این شرایط مهیا نباشد کار سخت و غیر قابل انجام می‌شود. امیدوارم بازیکنانم در مسابقات خودشان باشند و مثل قهرمانی آسیا که هیچ کسی روی ما حساب نمی‌کرد و شگفتی ساز شدیم اینجا هم بتوانیم حداقل به ۱۶ تیم برتر برسیم. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402050201054
  • خبرنگار : 71552