استاندار:

احداث آزمایشگاه نمونه‌سازی زیست‌فناور چهارمحال وبختیاری در دستور کار است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: احداث آزمایشگاه نمونه‌سازی زیست‌فناور پارک علم و فناوری استان را در دستور کار داریم که اگر حمایت و محقق شود قطعاً تحول خوبی اتفاق می‌افتد.

غلامعلی حیدری ۳۱ تیرماه در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال‌وبختیاری که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در حوزه علمی اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: رویکرد دولت مردمی توجه به داشته‌های کشور و کاهش وابستگی‌هاست که در این راستا، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌ها و خانه‌های خلاق و توسعه آن‌ها باید سرلوحه کار قرار گیرد.


وی ادامه داد: در حد بضاعت کارهای خوبی در استان که سرشار از نیروهای با استعداد است، انجام گرفته و این نیروها شناسایی و حتی‌الامکان حمایت مادی و معنوی می‌شوند.


حیدری تصریح کرد: فضاهای فیزیکی دانشگاه‌ها و فضای پنج هکتاری در شهرک‌های صنعتی و شش هکتاری پردیس فناوری برای کار آماده هستند که جای تلاش و مانور را برای نیروهای جوان فراهم می‌کنند. 


استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تسهیلاتی نیز در حد بضاعت در اختیار فعالان حوزه دانش‌بنیان قرار می‌گیرد؛ برای ایجاد اشتغال پایدار، بهره‌وری حداکثری و امنیت غذایی و کاهش وابستگی به خارج از کشور و صرفه‌جویی در انرژی و نیز برای خوداتکایی چاره‌ای جز تقویت حوزه دانش‌بنیان نیست. 


حیدری با اشاره به تفاهم‌نامه استان با معاونت علمی ریاست‌جمهوری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: انتظار و درخواست ما این است که تخصیص دو سوم اعتبارات از سوی این معاونت و یک سوم اعتبارات از سوی استان باشد.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث آزمایشگاه نمونه‌سازی زیست‌فناور پارک علم و فناوری استان را در دستور کار داریم که اگر حمایت و محقق شود قطعاً تحول خوبی اتفاق می‌افتد. همچنین آماده‌سازی اراضی مورد نیاز شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان مستقر در پارک در دستور کار است که نیازمند کمک و حمایت ویژه است.


وی احداث فضاهای شتابدهی حوزه محصولات آی‌تی و آی‌تی‌سی و هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان را نیز یادآور شد و توضیح داد: همچنین احداث و تجهیز اتاق کشت و گلخانه پارک و نیز تجهیز زیرساخت‌های پارک علم و فناوری نیازمند حمایت است. تجهیز مراکز نوآوری‌ دانشگاه‌های شهرکرد و علوم پزشکی و تکمیل کارگاه آزمایشگاهی مرکز رشد و ... در دستور کار هستند که امیدواریم حمایت شوند.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402043120239
  • خبرنگار : 50124