سفیر ایران در ترکیه:

۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری مبادلات ایران و ترکیه اعلام شده است

سفیر ایران در ترکیه گفت: کمک به بخش خصوصی تنها بخشی از وظایف سفارت است؛ چرا که این بخش همواره نجات‌دهنده بسیاری از موارد اقتصادی کشور بوده است. 

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، ظهر امروز (۲۸ تیرماه) در دیدار فعالان اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه، با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور ایران و ترکیه، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد کامیون‌های حامل کالا از مرز دو کشور باید عنوان کرد ایران و ترکیه در حال تعریف راه‌های ترانزیتی به خلیج فارس و مرز پاکستان هستند. 

وی با اشاره به حمایت سفارت از فعالان بخش خصوصی، تصریح کرد: تغییر فرآیند و امور با مدد حضور بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و بخش دولتی نیز وظیفه گره‌گشایی دارد.

حبیب‌الله‌زاده با تاکید بر اهمیت ترکیه برای ایران به لحاظ اقتصادی و همچنین ایران برای ترکیه با توجه به ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: توجه به این موضوع در دولت فعلی مضاعف شده و سیر نزولی صادرات ایران به ترکیه هم بعد از سال‌ها متوقف و روند افزایشی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری مبادلات ایران و ترکیه اعلام شده است، تحقق این هدف را نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در مرزها دانست و افزود: در حال حاضر مرز بازرگان پاسخگوی حجم تبادلات نیست.

این مسئول به حضور ایرانیان در ترکیه و فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت ایرانی‌های مقیم ترکیه استفاده شود. معتقدیم اگر قرار است اتفاقی در حوزه توسعه تجارت خارجی رخ دهد این موضوع به طور حتم از طریق بخش خصوصی و با تکیه بر ظرفیت این بخش محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042818487
  • خبرنگار : 50534