رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ:

زیرساخت‌ها برای اشتغال معلولین ساکن روستاها باید فراهم شود

رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ گفت: باید زمینه و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها فراهم شود.

علی حمیدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اکنون ۵۸۴ نفر مستمری‌بگیر اداره بهزیستی این شهرستان هستند، اظهار کرد: ماهیانه ۸۵ نفر از معلولان به مبلغ یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال برخوردار از حق پرستاری هستند.

وی یارانه پرداختی به واگذاری ۶۵۰ پرونده سی بی ار، را ۹۳۶ میلیون ریال در سال اعلام کرود و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۷۰ میلیون ریال برای مناسب‌سازی به معلولان شهرستان کمک شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ با اشاره به اینکه در مجموع ۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال برای ایاب و ذهاب، درمان، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان معلول، اروتز و پروتز کمک شده است، تصریح کرد: تاکنون برای ۱۰ نفر توزیع ویلچر، ۶ نفر توزیع سمعک، ۱۲۰ بسته ۵ تایی باطری سمعک و ۱۲ مورد تشک مواج، واکر، عصا و توالت فرنگی داشته‌ایم.

وی یارانه پرداختی به مراکز مثبت زندگی را در سال ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۰ زن سرپرست خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی هستند که برایشان تشکیل پرونده شده است.

حمیدی همچنین از وجود ۲۵ فرزند امدادبگیر نزد خانواده جایگزین خبر داد و افزود: تاکنون ۷ کودک به عنوان فرزندخواندگی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ماهیانه برای ۲۰ نفر که دارای فرزندان دوقلو و چند قلو هستند ۳۶۰ میلیون ریال واریز می‌شود، گفت: تاکنون برای ۲۵۵ کودک ۳ تا ۵ سال طرح‌های اضطراب کودکان اجرا شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ همچنین به غربالگری بینایی ۲۱۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: طی این مدت غربالگری شنوایی ۱۵۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال در شهرستان انجام شده است.

وی از آموزش زندگی خانواده برای ۳۰ نفر، اجرای طرح همیار مادر و کودک برای ۱۵ مادر و کودک و اجرای طرح آموزش سالمندان برای ۱۷ نفر خبر داد و تصریح کرد: اکنون در شهرستان ۲ مرکز مثبت زندگی، یک مرکز سلامت روان، یک کلینیک ترک اعتیاد و یک کمپ ترک اعتیاد فعالیت دارد.

حمیدی در ادامه با تأکید بر اینکه باید زمینه و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی، استقلال افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها فراهم شود، بیان کرد: برای تحقق این مهم، بهزیستی از طریق ظرفیت‌ها، منابع و امکانات موجود در دهیاری‌ها و روستاها خدمات لازم را به افراد دارای معلولیت ارائه می‌نماید.

اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در ۲۸ روستا

وی اظهار کرد: در این طرح به افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها خدمات تخصصی بر اساس مؤلفه‌های طرح cbr اعم از امرارمعاش، سلامت، آموزش، مشارکت اجتماعی و  توانمندسازی، همچنین آموزش‌های لازم توسط تسهیلگران میانی و محلی با مشارکت و همکاری دهیاری‌ها ارائه می‌شود. طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در ۲۸ روستای این شهرستان اجرا می‌شود که در حال حاضر ۶۵۰ معلول و خانواده‌هایشان از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ در ادامه از حضور ۲ گروه همیار حوزه زنان سرپرست خانوار کوهسرخ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس خبر داد و گفت: غرفه‌ای از نمایشگاه بین‌المللی مشهد به دستاوردها و محصولات مددجویان تحت پوشش بهزیستی کوهسرخ اختصاص داده شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042717149
  • خبرنگار : 30147