یک مسئول اعلام کرد:

رتبه هشتم خراسان شمالی در آمار مصدومان تصادفات کشور

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از رتبه هشتم این استان در آمار مصدومان تصادفات خبر داد.

دکتر محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۶ مصدوم حوادث رانندگی در بهار امسال در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که ۹۰۸ نفر مرد و ۴۸۸ نفر زن بودند.

به گفته وی این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۹۸ نفر بوده است.

نورس افزود: در سال گذشته تعداد افراد مصدوم ناشی از حوادث رانندگی در پزشکی قانونی استان، ۵ هزار و ۱۲۱ نفر بوده که با توجه به جمعیت، خراسان شمالی را در رتبه هشتم قرار داده است.

وی ادامه داد: مطابق این آمار، خرداد ماه امسال با ۴۸۸ نفر بیشترین مصدوم معاینه شده تصادف را داشت و پس از آن فروردین با ۴۷۷ نفر و اردیبهشت با ۴۳۱ نفر قرار گرفته است. 

این مقام مسئول توضیح داد: بررسی مصدومان معاینه شده در ادارات پزشکی قانونی شهرستان های استان نشان می‌دهد بجنورد با ۶۱۶ معاینه بیشترین و شهرستان راز  با ۱۱ معاینه کمترین مراجعه مصدوم حوادث رانندگی را داشته است و در پزشکی قانونی شهرستان های شیروان ۲۹۵، اسفراین ۱۹۴، آشخانه ۱۵۳ و فاروج ۶۸ مصدوم معاینه شده اند.

نورس افزود: براساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، تابستان بیشترین معاینات مصدومان حوادث رانندگی را دارد و از سوی دیگر معمولا ضربه به سر بیشترین علت فوت متوفیان ناشی از حوادث رانندگی می باشد؛ از این‌رو به هم استانی ها توصیه می شود در این فصل توجه بیشتری به رعایت نکات ایمنی به ویژه بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی در هنگام استفاده از موتور داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402042515618
  • خبرنگار : 50046