پیشنهاد رئیس دانشگاه ایلام برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران

رئیس دانشگاه ایلام پیشنهاد کرد نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران راه‌اندازی شود.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه ۵ پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: جهان امروز به سرعت دچار تغییر و تحول است اگر ملت ها به سمت این تحولات حرکت نکنند خواه ناخواه ملت ها تحت تاثیر تحولات جهان قرار می گیرند و تحولات بر آنها تحمیل می شود. لازمه عقلانی این است که خود ملت ها خودشان به دنبال تحول در ساختار خودشان افکار و  بینش خود باشند.

وی گفت: همانطور که حضرت امام بارها فرمودند که دانشگاه مبدا همه تحولات است، مبدا اصلی این تحول نخبگان دانشگاهی هستند و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند هدف غائی انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است و به تعبیر کامل‌تر تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی است، این آرمان و هدف به دست ما دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: ریل‌گذاری دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که سمت و سوی تحولی را که ایجاد می کند به تحقق تمدن نوین اسلامی منجر شود.

علی‌محمدی ادامه داد: نوع آموزش و کیفیت آموزش از یک سو و انجام پژوهش و رفتن به سوی فناوری از سوی دیگر در واقع چیزی است که موجب تحقق و یا عدم تحقق آرمان‌ها می‌شود و نکته مهم این است که چقدر علم را تولید کنیم و چه نوع علمی را تولید کنیم چراکه اگر دانشگاه علم نافع تولید کند هم مشکلات جامعه حل می‌شود و هم شاهد تولید ثروت خواهیم بود و این ثروت موجب استقلال کشور در همه حوزه‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: علم نافع هویت‌ساز است و تولید این علم نیازمند یک آموزش موثر و پژوهش مناسب است.

رئیس دانشگاه ایلام با تاکید بر اهمیت دادن به مسائل زیست محیطی و منطقه ای پیشنهاد کرد که مجلات مشترک در یک حوزه با حضور اساتید منطقه پنج راه‌اندازی  و از آن نشریات و مجلات برای بین المللی شدن حمایت شود.

علی‌محمدی پیشنهاد کرد:  یک پایگاه برای تمامی داده در رابطه با متخصیصین و تحقیقات آنها برای دسترسی آسان راه اندازی، خوشه فناوری و تکمیل زنجیره‌های مکمل در منطقه تشکیل و از راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران حمایت شود.

خبرنگار: زهرا شهبازی

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041912258
  • خبرنگار :