نماینده سنقروکلیایی:

دخالتی در انتصاب مدیران دولتی نداریم/ سنقروکلیایی پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه دخالتی در انتصابات مدیران نداریم، گفت: در خصوص انتصاب مدیران استان پیشنهاد و مشورت می‌دهیم، اما اصرار نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، امروز (۱۱ تیر) در نشست خبری در تشریح اقداماتی که در هفت سال نمایندگی خود انجام داده گفت: یک نماینده مجلس همراه دیگر نمایندگان وظیفه قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت را برعهده دارد، اما از روز اول ساختار کار نمایندگان طوری شکل گرفته که مردم همه کارها را از نمایندگان می خواهند. بطور مثال اگر برق شهر سنقر قطع شود بنده اگر خارج از استان هم باشم اولین کسی هستم که مطلع می شوم، چرا که سیل تماس های مردم شهر را دارم که باید چرایی قطع برق و رفع این مشکل را پیگیری کنم.

حسینی کیا گفت: مردم تمام کارهای اجرایی که وظیفه دولت است را از نمایندگان می خواهند و برای همین ما هم تا حدی که قانون اجازه داده و بتوانیم پیگیر اجرای امورات مردم هستیم.

نماینده سنقروکلیایی با اشاره به دو دور نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در دور اول به عنوان نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی تمام تلاشم معطوف به پیگیری تقویت زیرساخت های شهرستان شد که خوشبختانه دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

حسینی کیا گفت: قبل از سال ۱۳۹۵ که من نماینده مردم شهرستان باشم تنها ۶۵ روستای شهرستان گازرسانی شده بود، درحالیکه ما ۲۱۲ روستا داریم و شهرستان هم در منطقه سردسیری واقع شده، بنابراین پیگیری بسیاری برای انجام گازرسانی روستایی انجام دادیم و خوشبختانه هم اکنون تمام روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در حوزه مخابرات هم اکنون پوشش ۹۱ درصدی در سطح شهرستان داریم که قرار است تا پایان شهریور امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

حسینی کیا به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی شهرستان سنقر هم اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۵ اراضی آبی شهرستان از ۵۵۰۰ هکتار به بیش از هفت هزار هکتار رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در حوزه اجرای طرح هادی روستایی هم از ۵۴ روستا در سال ۱۳۹۵ هم اکنون به ۱۱۰ روستا رسیده ایم.

وی افزود: تنها در بحث راه های روستایی علی رغم پیگیری های متعدد توفیق چندانی نداشته ایم و در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم که ۱۰۰ کیلومتر آن به قید ضرورت باید آسفالت شود.

حسینی کیا به ساخت ۱۳ مرکز بهداشتی در شهرستان سنقر و کلیایی در هفت سال گذشته اشاره کرد و افزود: علی رغم این ساخت و سازها، هنوز هم در حوزه بهداشت و درمان کمبودهای جدی داریم و جای کار فراوان است.

فاز اول پتروشیمی سنقر خرداد سال آینده افتتاح می شود

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری شهرستان سنقروکلیایی گفت: در دور اول نمایندگی پیگیر تقویت زیرساخت های شهرستان بودیم، اما متوجه شدیم تا مشکل اشتغال حل نشود زیرساخت ها به کارنمی آید؛ هرچند تقویت زیرساخت ها در ایجاد اشتغال هم موثر است.

حسینی کیا گفت: ایجاد شغل کار من نماینده نیست، اما کار زمین مانده است که باید به آن ورود کنیم و تمام تلاشمان را برای تحقق آن به کار گیریم.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب در این زمینه بحث راه اندازی پتروشیمی سنقر بود که اولین طرح متیل آمین کشور محسوب می شود.

حسینی کیا گفت: کشور سالانه ۱۰۰ هزار تن متیل آمین نیاز دارد که با راه اندازی این واحد پتروشیمی یک چهارم آن تامین می شود.

وی به پیشرفت ۴۵ درصدی این پروژه اشاره کرد و افزود: قرار است فاز اول این پروژه خرداد سال آینده افتتاح شود که با بهره برداری از آن ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از هزار نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

حسینی کیا از پیگیری برای راه اندازی یک واحد تولیدی "دیسک و صفحه" هم در سنقر خبر داد و افزود: جانمایی زمین پروژه صورت گرفته و در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.

این نماینده مجلس از بهره برداری واحد تولیدی خوراک دام تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: پیگیری راه اندازی واحد تولید "رینگ" هم هستیم که با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون یورویی انجام خواهد شد.

وی افزود: در مجموع با راه اندازی این پروژه‌ها و توسعه و ارتقای آنها، زمینه رونق اشتغال در شهرستان فراهم شده و تعداد قابل توجهی در این پروژه ها مشغول به کار خواهند شد.

حسینی کیا یکی از راههای ایجاد اشتغال را رونق سرمایه گذاری عنوان کردو افزود: در همین راستا به دنبال تخفیف هایی برای شهرک صنعتی سنقر بودیم که سرمایه گذاران ترغیب به حضور در آن شوند و توانستیم معافیت مالیاتی ۲۰ ساله را برای این شهرک بگیریم.

وی افزود: شهرستان سنقر پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد که از جمله آن می توان به هشت میلیون مترمکعب آب صنعتی آن اشاره کرد و در همین راستا به دنبال راه اندازی یک شهرک صنعتی جدید در شهرستان هستیم.

حسینی کیا گفت: در زمینه برق برای صنعت شهرستان دچار مشکل بودیم که با پیگیری راه اندازی دو پست برق هم این مشکل رفع می شود و پیشرفت یکی از این پست ها حدود ۹۰ درصد است.

این نماینده مجلس گفت: یکی از راه‌های دیگر ایجاد اشتغال در شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی است، چرا که شهرستان در این حوزه ظرفیت های بسیاری دارد.

وی افزود: سالانه ۳۸۰۰ تن تخمه آفتابگردان در شهرستان تولید می شود و این درحالی است که این محصولات با ارزش که برند شهرستان است، فرآوری نمی شود.

وی افزود: تنها یک کارگاه فرآوری داریم که روزانه دو تن را فرآوری می کند و این فرآوری به معنی بسته بندی و برند سازی نیست و در این زمینه کمبودهای بسیاری داریم.

آزادراه همدان-کرمانشاه لنگِ سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص آزادراه همدان-کرمانشاه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی (۵۰ هزار میلیارد تومانی) برای اجرای این پروژه گفت: دولت توان اجرای این پروژه را ندارد و باید چشم انتظار بخش خصوصی بمانیم که هنوز این اتفاق نیفتاده و هیچ سرمایه گذاری پای کار نیامده است.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت را راضی به سرمایه گذاری ۵۰ درصدی در این پروژه کرده ایم و مناقصه برگزار شده، اما هیچ کس پای کار نیامده است.

حسینی کیا گفت: این پروژه از سنقر می گذرد و این شهر را از بن بست خارج می کند، اما مسئله این است که هنوز سرمایه گذاری پای کار نیامده و علت آن نداشتن توجیه اقتصادی برای این پروژه است.

وی افزود: به موازات مسیر آزادراه، جاده دو بانده داریم که مردم بدون عوارض می توانند در آن با سرعت ۱۱۰ کیلومتر تردد کنند و قطعا برای ۱۰ کیلومتر سرعت بیشتر کمتر کسی حاضر به عبور از آزادراه و پرداخت عوارض می شود.

حسینی کیا گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه باید از طریق عوارض برگردد و سوال این است که چقدر زمان نیاز است که این عوارض برگردد و همین امر موجب شده کسی برای سرمایه گذاری در پروژه راغب نباشد.

۱۱۰ صفحه گزارش تخلفات استانداری در دوره تصدی "بازوند" را آماده کرده‌ایم

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص روند تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در دوره تصدی "هوشنگ بازوند" اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه یک سال است که آماده شده و برای آن ۲۰ هزار سند را بررسی کرده ایم.

وی افزود: این طرح در قالب ۱۱۰ صفحه از تخلفات احراز شده آماده شده است که برخی تخلفات اداری و برخی مالی است.

حسینی کیا گفت: برای ارائه این گزارش در صحن علنی مجلس نیازمد امضای نمایندگان استان هستیم و هربار برخی از آنها صورت جلسه نهایی را امضا نمی کنند.

حسینی کیا گفت: اگر همکاران بنده در استان همکاری کنند و اجازه دهند این گزارش به صحن بیاید، نمایندگان ملت در این زمینه قضاوت کرده و مشخص می شود که چه کار خوبی صورت گرفته است.

دخالتی در انتصابات نداریم/ پیشنهاد و مشورت می‌دهیم، اما فشار و اصرار نه

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص دخالت نمایندگان در انتصابات استان گفت: وقتی مردم یک نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب می کنند از نمایندگان خود مطالبه دارند و خواستار تغییر هستند.

وی افزود: مسلم است وقتی فرد سالم، بی حاشیه و کارآمدی را سراغ داریم آنها رابرای تصدی پست‌های استان پیشنهاد می دهیم و مشورت می دهیم، اما فشار نمی‌آوریم و اصراری نداریم و تنها کار ما جنبه مشورتی است.

حسینی کیا گفت: در حال حاضر برخی پست های استان خالی است و اگر نمایندگان اصراری داشتند آنقدر افراد در کنار خود دارند که هیچ پُستی خالی نماند، پس معلوم است که هیچ فشاری نیست، اما پیشنهاد و مشورت می دهیم و اگر مسئولان از ما مشورت بخواهند حتما پای کار هستیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاشم را برای خدمت به مردم به کار گرفته و وجدانم راحت است، چرا که تمام تلاشم را کرده‌ام و اگر کاری که باید انجام نشده واقعا شرایط آن مهیا نشده است و به معنی این نبوده که نخواسته ام یا تلاش نکرده ام.

بازار "خودرو" می‌شکند/ مجلس با واردات خودرهای کارکرده موافقت کرد

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مشکلات بازار خودرو گفت: حقیقت این است که ما در کشور شش هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم که به دلیل عدم مدیریت درست یک‌بار از بازار سکه و ارز و یک بار از بازار مسکن و خودرو سر در می آورد و بازار را به هم می‌ریزد.

وی افزود: در حال حاضر خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده و برخی از ناطرازی قیمت های آن در بازار استفاده کرده و آن را خریداری و پس از مدتی با قیمت بالا می فروشند.

حسینی کیا گفت: این شرایط موجب باز شدن پای دلالان به بازار خودرو شده و همه از جمله قطعه فروش و تولید کننده خودرو همه به دنبال کسب سود از این بازار هستند.

وی افزود: برای ساماندهی این وضعیت تنها راه این است که نقدینگی را از بازار خودرو به سمت تولید و اشتغال سوق دهیم.

این نماینده مجلس گفت: علاوه بر این عدم تناسب عرضه و تقاضا موجب گرانی خودرو در بازار شده است و در حالی سالانه یک میلیون خودرو تولید می کنیم که نیاز بازار ۱.۷ میلیون خودرو در سال است و معلوم است که با این تقاضای بالا و عرضه پایین قیمت خودرو بالا می رود.

حسینی کیا گفت: برای اصلاح این وضعیت یکی از راه های موثر واردات خودرو است و در مجلس مصوب شد که دولت بتواند خودروهای کارکرده تا سقف پنج سال را وارد کند و امروز این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد.

وی تاکید کرد: قطعا با انجام این کار بازار خودرو می شکند و شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: یکی از کمک های دولت این است که زمانی که خودروسازان به نفع مردم کار کردند تعرفه واردات را بالا ببرد، اما زمانی که می بیند خودروسازان به ضرر مردم کار می کنند باید تعرفه واردات را پایین بیاورد تا با وجود رقیب خودروسازان به خود آمده و به نفع مردم کار کنند.

حسینی کیا در بخش دیگر صحبت هایش در خصوص بازار خودرو، از حذف برخی خودروهای جدید در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر استانداردهای ۸۵ گانه خودرو به ۱۲۲ گانه افزایش یافته و برخی خودروهای جدید با این استانداردها تطبیق ندارند و به زودی از بازار حذف می شوند.

وی با تاکید بر لزوم آینده نگری در بازار خودرو گفت: باید در تولید خودرو به سمت خودروهای هیبریدی رفته و از خودروهای با سوخت فسیلی فاصله بگیریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041106844
  • خبرنگار : 50182