آموزش ۱۲ رشته جدید در هنرستان‌های کاشان 

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: سال تحصیلی آینده ۱۲ رشته جدید در هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش این شهرستان آموزش داده خواهد شد.

ماشاالله مشکینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنرستان‌های پسرانه برای سال آینده در رشته‌های مکاترونیک، مکانیک خودرو، نصب  و سرویس آسانسور، تولید محتوای چند رسانه‌ای، انیمیشن، سینما و نمایش هنرجو خواهد پذیرفت.

وی افزود: هنرستان دخترانه نرجس در سال تحصیلی آینده برای رشته‌های بسته‌بندی و فروش گیاهان دارویی، دوخت لباس محلی، برنامه‌ریزی و مدیریت خانواده، تولید محتوای آموزشی، هنر فرش و خیاطی هنرجو فعالیت خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای یکی از ضرورت‌های اشتغال پایدار و کارآفرینی است که در سال تحصیلی جاری ۴۵۶۱ هنرجو در هنرستان‌های شهرستان کاشان تحصیل می‌کنند که ۲۶۴۳ نفر آنها پسر و بقیه نیز هنرجویان دختر هستند.

مشکینی گفت: بنا بر برنامه سند تحول بنیادین باید میزان پذیرش هنرجو در هنرستان‌ها به ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه برسد و این رقم در شهرستان کاشان به ۴۸ درصد رسیده که افزایش آن نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید آماده کنیم.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز در دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند که ۱۵۸۸ نفر آنها در مدارس روزانه غیردولتی پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040401858
  • خبرنگار :