معاون سیاسی استاندار مطرح کرد:

برنامه‌ریزی ستاد اربعین خراسان شمالی برای ماندگاری بیشتر زائران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران برای مراسم اربعین امسال مدنظر است که ستاد اربعین استان خود را با این سیاست تطبیق دهد.

به گزارش ایسنا، حسن ناهیدی ۳ تیرماه در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان با تاکید بر اهمیت مراسم اربعین برای زائران اظهار کرد: تلاش مضاعف دستگاه های متولی الزامی است زیرا اربعین بعنوان رسانه پر قدرت عاشورا محسوب می شود و اقدامات ما باید بازتاب داشته باشد.

وی یکی از اهداف گروهی و جمعی قرارگرفتن زائران در مراسم اربعین را انتخاب یک زندگی حسینی دانست و افزود: در موضوع اربعین و موضوعات پیرامونی آن باید برای طول سال برنامه ریزی کنیم. نباید موضوع اربعین صرفا در یک دوره خاص مطرح و سپس فراموش شود.

ناهیدی، اربعین را فریاد رسای عاشورا دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این مراسم به خوبی برگزار شود. مراسم اربعین یک کار نمایشی و سطحی نیست بلکه کاری عمیق و استراتژیک است تا بدین طریق جریان عاشورا را دوباره ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین برای جهان تشیع مهم است، افزود: تمام مکاتب غربی رو به افول است. لذا با برگزاری باشکوه اربعین، اقتدار اسلام را به نمایش خواهیم گذاشت.

ناهیدی بر عبور زائران استان از مرز خسروی تاکید کرد و گفت: ۲۰ هتل، مهمانپذیر و مراکز درمانی مناسب در مرز خسروی پیش بینی شده و دسترسی راحت تر هم به فرودگاه کرمانشاه وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زائران نباید بدون امکانات و رها بمانند که این اقدام نیاز به تحول در برنامه ریزی ها دارد.

گفتنی است ظرفیت بیشتر مواکب برای خدمات رسانی بهتر به زائران، حمل و نقل، قطار، تعیین موکب درمانی و مشخص شدن کادر درمانی مواکب، گذرنامه ویژه اربعین، اطلاع رسانی، آموزش، تامین دستگاه ذخیره ساز انرژی، مشوق برای گروه های شخصی و الزام استفاده از دستگاه تصفیه آب از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402040301257
  • خبرنگار : 50444