رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مطرح کرد:

کم‌توجهی صنایع خراسان شمالی برای ایجاد مراکز علمی کاربردی جوار صنعت در استان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی یکی از مشکلات استان را کم توجهی صنایع استان برای ایجاد مراکز علمی کاربردی جوار صنعت عنوان کرد.

مرتضی تشکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبنای آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی، ارتباط با محیط های کسب و کار و بنگاه های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه، بخش عمده‌ای از آموزش های خود را باید در محیط واقعی کار بگذرانند، افزود: اما استان خراسان شمالی در حوزه صنایع با خلاء‌ها و کمبودهایی روبه‌رو است که سبب شده توجه به ایجاد مراکز علمی کاربردی جوار صنعت نیز کمتر باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها مرکز علمی کاربردی جوار صنعت استان در شهرستان اسفراین قرار دارد و این موضوع از آنجایی که صنایع بزرگ مختلفی در شهرستان های استان وجود دارد، یک ضعف محسوب می شود.

تشکری تاکید کرد: بارها اعلام آمادگی کرده ایم که اگر واحدهای صنعتی بزرگ و حتی متوسط مایل به فعالیت مرکز علمی کاربردی جوار صنعت باشند، می‌توانیم با آن‌ها همکاری کرده و این مرکز را برای ارائه آموزش های مختلف راه اندازی کنیم.

استقرار مراکز علمی کاربردی در شهرک های صنعتی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی همچنین از امکان راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

وی اظهار کرد: این امکان نیز وجود دارد تا با همکاری شهرک های صنعتی، مراکز علمی کاربردی را برای پوشش کل مجموعه های فعال و همچنین ارائه آموزش مهارتی و شغلی به کارکنان و داوطلبان، در محل شهرک های صنعتی فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما تاکنون نتوانسته ایم دوستان در این مجموعه های عنوان شده را مجاب به همکاری برای ایجاد مراکز آموزشی کنیم. به نظر می رسد اولویت آن‌ها صرفاً پرداختن به تولید است و توجه آن‌ها، آنچنان که باید به موضوعات آموزشی و توسعه منابع انسانی باشد، نیست.

تشکری در ادامه به موضوعات مرتبط با حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: پس از اینکه فعالیت مرکز علمی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی با مصوبه شورای عالی اداری متوقف شد، مرکز آموزشی فعال دیگری در حوزه کشاورزی استان شکل نگرفت.

وی ادامه داد: این آمادگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی وجود دارد تا اگر بنگاه اقتصادی در استان علاقه مند به همکاری در این حوزه بود، برای انجام آن ورود کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032918910
  • خبرنگار : 50444