مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت خبر داد

آغاز نهضت خوابگاه‌سازی با مشارکت خیرین در وزارت بهداشت

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز نهضت خوابگاه‌سازی با مشارکت خیرین در وزارت بهداشت خبر داد.

محمدجواد حیدری‌پور در جلسه بررسی آخرین وضعیت مشارکت‌های مردمی، خیرین سلامت و اردوهای جهادی که امروز (۲۸ خردادماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ مشارکت خیرین در حوزه سلامت دو برابر شده و رشد ۸۵ درصدی داشت که از آن جمله می‌توان حضور پررنگ بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی، موسسات خیریه، سمن‌ها و خیرین حقیقی در کل کشور اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بر چند حوزه تمرکز کرده‌‎ایم؛ نخست تشویق می‌کنیم که ذائقه و سلیقه خیرین به سمت پیشگیری، بهداشت، آموزش و پژوهش سوق داده شود که خوشبختانه آمارها رنگ بهتری نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهند.

حیدری‌پور افزود: جلسات خوبی با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برگزار شده است تا خیرین در این حوزه مشترک نیز حضور چشمگیری داشته باشند. جلساتی نیز با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شده است و به دنبال آن هستیم با مشارکت خیرین یک نهضت خوابگاه‌سازی به ویژه در بخش متاهلی را در سال جاری رقم بزنیم.

وی یادآور شد: بخش اورژانس به عنوان پیشانی حوزه سلامت در مواجهه اولیه با مصدومین به شمار می‌رود که خیرین همکاری بسیار خوبی برای تقویت پایگاه‌های اورژانس داشته‌اند و در این زمینه مجمع خیرین اورژانس کشور راه‌اندازی شد. به عنوان مثال در خود استان خوزستان با مشارکت خیرین سلامت و همکاری اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پنج پایگاه اورژانس در سال ۱۴۰۱ ساخته شده و پنج پایگاه در سال ۱۴۰۲ در حال ساخت و بهره‌برداری است و برای سال آینده نیز با مشارکت خیرین سلامت پنج پایگاه دیگر ساخته خواهد شد.

حیدری‌پور عنوان کرد: تمام سعی‌مان بر این است که بر اساس نیازسنجی و متناسب با نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت حوزه خیرین هدفمند و با بالا رفتن کیفیت کار همراه باشد و بر همین اساس در چند روز اخیر با همراهی سازمان اورژانس کشور، نیازهای اساسی مسیر اربعین در مرزهای ایران با عراق در حال شناسایی است تا خیرین حوزه سلامت در این مسیر نیز ورود کنند.

وی افزود: ایران جزو کشورهای برتر دنیا در مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت است و مشارکت مردمی در این کشور بسیار مستعد است بنابراین هرچه تعامل خیرین سلامت با بدنه وزارت بهداشت و تصمیم‌گیران و مدیران این حوزه بیشتر باشد، به هم‌افزایی و تاثیرگذاری و در نهایت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم منجر خواهد شد.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: از همه خیرین، بنگاه‌های اقتصادی، موسسات خیریه، سمن‌های ملی و گروه‌های جهادی که کمک رسان حوزه سلامت هستند و حضور تک تک آنها در این حوزه ارزشمند و تاثیرگذار است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402032818503
  • خبرنگار :