مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:

۶۰ درصد از آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اردبیل جذب بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دارا بودن ویژگی اجرایی، هدفمند، اشتغال محور و کارآفرینی این آموزش‌ها گفت: ۶۰ درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه ای جذب بنگاه‌های اقتصادی شده اند.

رحیم یونسی، ۲۸ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی افزود: پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار داریم که به صورت رایگان به علاقمندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات که شامل مراکز ثابت دولتی، زندان، پادگان، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، صنایع، دانشگاه‌ها، مناطق روستایی و آموزشگاه‌های آزاد و ... در خدمت هم استانی‌ها می باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت: در کنار این مراکز، ۲۲۰ مرکز آموزش خصوصی (آموزشگاه های آزاد) نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقمندان ارائه می‌کنند که تنوع رشته‌ها در این مراکز بسیار زیاد است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

یونسی در ادامه با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل متولی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در استان می باشد گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: اهمیت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور اجرایی و هدفمند بوده و اشتغال و کارآفرینی و اقتصاد جامعه در دست افرادی است که مهارت دارند و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازمه ارتقاء این فرهنگ مهارت‌آموزی است که جوانان ما را سریع تر به اشتغال می رساند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی فنی و حرفه‌ای استان برای برگزاری دوره‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت آموزی، گفت: اگرچه همواره پذیرای دانش‌آموزان برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان هستیم، اما در فصل تابستان با توجه به اینکه دانش‌آموزان اوقات فراغت بیشتری دارند، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با غنی‌سازی اوقات فراغت باید با هدف ارتقاء دانش مهارتی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شود، عنوان کرد: اگر برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان هدفدار باشد، دانش‌آموزان با مهارت‌های لازمه در زندگی فردی و اجتماعی آشنایی پیدا کرده و آماده بهتر زندگی کردن می‌شوند.

یونسی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف کشف و پرورش استعدادهای مهارتی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای دانش آموزان برگزار می شود، گفت: انتظار داریم خانواده‌ها در تدارک برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حتما فاکتور مهارت‌آموزی را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت: در طول مسابقات ملی مهارت در ادوار گذشته از لحاظ میانگین امتیازی جزو استانهای برتر کشوری می باشیم و این افتخار حاصل تلاش خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای استان است که علی رغم کمبود اعتبارات و ابزارآلات و تجهیزات کسب شده است و بسیار حائز اهمیت می باشد.

یونسی تصریح کرد: برای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت که مقرر است در سالجاری با مشارکت بخش دولتی و خصوصی و بنگاه های اقتصادی برگزار شود، برای حمایت دستگاه های استان حساب ویژه باز کرده ایم و خواهان جلب مشارکت و همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی و بنگاه های اقتصادی استان برای برگزاری باشکوه مسابقات و در حد استاندارد جهانی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: ۶۰ درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه ای جذب بنگاه‌های اقتصادی شده اند و برای بکارگیری مقام آوران مسابقه ملی مهارت در واحدهای تولیدی اقداماتی را انجام می دهیم.

یونسی بیان کرد: تیم اعزامی به مسابقات مرحله کشوری شش نفر بود که محمد کریمی در رشته کابینت سازی مدال طلا، علیرضا محرم زاده در رشته لوله کشی و گرمایشی مدال برنز، هادی دلقوی گیگلو در رشته جواهرسازی مدال برنز، رضوان شاهی در رشته فناوری خودرو دیپلم افتخار و آی سان نوجوان در رشته فناوری مد در خیاطی دیپلم افتخار را کسب کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402032817801
  • خبرنگار :