استاندار سمنان تاکید کرد:

حمایت از خانواده و جوانی‌جمعیت اولویت اصلی و اول سمنان

استاندار سمنان‌ گفت: امروز با توجه به مباحث مرتبط با کاهش نرخ باروری و فرزند آوری، بحث حمایت از نهاد خانواده و جوانی‌جمعیت، اولویت اصلی و اول استان است.

سید محمدرضا هاشمی، شامگاه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ درجلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری اظهار کرد: چالش جمعیت یکی از موارد و مباحث جدی در سطح استان است که برنامه‌ها و اقدامات ویژه و تمهیدات لازم باید در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: رسانه های سطح استان نقش بسیار جدی و تعیین کننده ای در تحقق حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای مطلوب قانون مرتبط با این مهم دارند که باید بیش از پیش پای کار باشند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: یقینا کاهش جمعیت و پیری جمعیت، مباحث، معضلات و همچنین آسیب های اجتماعی مختلفی را برای آحاد اقشار جامعه به‌ همراه خواهد داشت، لذا تکلیف بر ماست تا در این حوزه به صورت ویژه تلاش کنیم.

هاشمی عنوان کرد: فرزند آوری در حوزه های‌ مختلف بویژه در حوزه افزایش نشاط اجتماعی در سطح خانواده و همچنین‌ جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

استاندار سمنان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، مساجد، تریبون های نماز جمعه و روحانیون و سازمان های مردم نهاد در بحث جوانی جمعیت، گفت: ضرورت دارد تا مدیران استان تلاش ویژه ای را در خصوص اجرای مطلوب و جامع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان در تمامی حوزه ها با استفاده از بسته های تشویقی، به کار گیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032415312
  • خبرنگار :