با همراهی معاون وزیر میراث انجام شد؛

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا

رئیس شورای جهانی صنایع دستی به همراه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفر به شهرستان آستارا از گلیم‌های بافته شده توسط هنرمندان روستای عنبران به عنوان روستای ملی گلیم بافی بازدید کرد.

همزمان با پنجاه و نهمین سالروز تشکیل شورای جهانی صنایع دستی و همچنین هفته گرامیداشت صنایع دستی، سعد القدومی، رئیس شورای جهانی صنایع دستی و مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران عصر امروز با همراهی فرماندار آستارا و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از روستای ملی گلیم بافی عنبران آستارا و گلیم‌های بافته شده توسط بانوان هنرمند این روستا در قالب نمایشگاه بازدید کرده و همچنین با حضور در منازل هنرمندان گلیم باف از نزدیک شاهد فعالیت این هنرمندان شدند.

گلیم عنبران؛ نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی - اسلامی

مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از روستای ملی گلیم بافی عنبران شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گلیم عنبران نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی و اسلامی است، اظهار کرد: خانه‌های روستایی استان گیلان هر کدام نقش یک کارگاه صنایع دستی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره بر اینکه هر خانه ایرانی می‌تواند یک کارگاه صنایع دستی باشد، افزود: نگاه خانه و خانواده محور برای ترویج صنایع دستی مورد تاکید است.

جلالی دهکردی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های صنایع دستی ایران و استان گیلان باید به گفتمان و جریان سازی تبدیل شود، افزود: ظرفیت‌های توسعه مندی استان گیلان در بخش صنایع دستی بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: دولت در راستای ایجاد مشوق‌های صادراتی در حوزه صنایع دستی گام برداشته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه جهان طالب هنر ایرانی است، گفت: صنایع دستی ایران بازار عظیم و پربازده در بازار جهانی دارد که باید به فعلیت برسد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402032214464
  • خبرنگار : 50532