انتقاد شهردار زنجان:

زنجان به لحاظ هدایت آب‌های سطحی مشکل دارد

شهردار زنجان در جلسه شورای شهر زنجان با اشاره به سیل روز پنجشنبه، اظهار کرد: مشخص بود که زنجان به لحاظ هدایت آب‌های سطحی مشکل دارد و به جرأت می‌توان گفت که در دو دهه گذشته علی‌رغم وجود کاملا مشخص این مشکل هیچ کاری در این حوزه صورت نگرفته بود.

علیرضا فیروزفر ظهر امروز(۲۱ خرداد ماه) با بیان اینکه مستندات فیلم‌ها و آبگرفتگی معابر شهر در سال‌های قبل موجود است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته با یک بارش ساده تقریبا در همه نقاط شهر شاهد آبگرفتگی بودیم و شهرداری نیز با توجه به امکاناتی که داشت برای تخلیه آب چاه‌های جذبی و آب وارد شده به خانه‌های مردم اقدام می‌ کرد و یا کیسه‌های شنی در برخی از نقاط خیلی حساس شهر مانع ورود آب به مغازه‌ها می‌شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حل این مشکل قرار است که روند امور در در جبهه بلند مدت و کوتاه مدت پیگیری شود، ادامه داد: در برنامه کوتاه مدت ۷۷ نقطه از شهر با توجه به مستندات و مشاهدات میدانی سالیان سال است که دچار آب گرفتگی می‌شوند مشخص شد که این نقاط دسته‌بندی شدند.

وی با بیان اینکه برخی از این نقاط مانند میدان انقلاب برای خود پروژه‌هایی بودند، ادامه داد: اگر اقدام سال قبل شهرداری نبود شهر در قلب خود به واقع بحران را به چشم خود می‌دید.

شهردار زنجان افزود: با کار جهادی و شبانه‌روزی کانالی در این نقطه ایجاد شد که نتیجه آن را امسال مشاهده کردیم. همچنین شهرک بهارستان نیز که حتی در باران‌های عادی نیز مشکل داشت پروژه‌ای انجام شد که در سیل اخیر خوشبختانه ما مشکلی در بهارستان نداشتیم منطقه اسلام‌آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست .

فیروزفر ادامه داد: از ۷۷ نقطه شناسایی شده در ۶۳ نقطه، مشکلات کاملاً حل شد و ۱۴ نقطه باقی مانده نیز نیاز به اصلاح  شیب‌های عرصی آسفالت‌ها دارد که سال‌های قبل بدون رعایت شیب‌بندی انجام شده بود که این موضوع در پروژه‌های امسال قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات بلند مدت شهرداری در این حوزه، یادآور شد: در این برنامه باید نقطه گمشده شهر پیگیری شود که این نقطه گمشده در شهر زنجان وجود یک طرح جامع مطالعاتی هدایت آب‌های سطحی بود که با توجه به همین موضوع از همان سال یک مطالعه جامع کاملی در سطح شهر شروع شد .

وی با تاکید بر اینکه مطالعات باید دقیق انجام شود، اضافه کرد: زیرا اگر در هدایت آب‌های سطحی یک نقطه یا تقاطع و از دست دهیم همین یک نقطه می‌تواند منطقه را راحت تحت تاثیر قرار دهد.

 این مسئول با بیان اینکه مشاور در حال حاضر مطالعات خود را در این حوزه به اتمام رسانده است، افزود: آنچه که این مطالعات نشان می‌دهد این است که  شهر در بحث گسترش بدون صاحب گسترش پیدا کرده است تا جایی که شهرک‌هایی که در بالا دست ساخته شده‌اند بدون توجه به موضوع هدایت آب‌های سطحی ساخته شده‌اند.

وی با توضیح اینکه درست نیست به خاطر برخی از ملاحظات اطلاع‌رسانی درست انجام نشود، ادامه داد: انرژی خود را صرف این نمی‌کنیم که در بازی رسانه‌ای عده‌ای یک گرفتار شویم زیرا خوشبختانه مردم شاهد عملکرد شهرداری هستند.

شهردار زنجان با یادآوری اینکه در روز سیل نیروهای شهرداری میدانی و جهادی در خدمت مردم بودند و نه تنها وظایف شهرداری بلکه و وظایف سایر دستگاه‌ها را نیز انجام می‌دادند، افزود: در بالازدگی‌های فاضلاب مناطق که اتفاق افتاده در خدمت مردم هستیم و هر کمکی که از دستمان بر می‌آید علی‌رغم اینکه وظیفه ما نیست انجام می‌دهیم زیرا شهرداری خانه ملت است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402032113182
  • خبرنگار : 50163