رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد مطرح کرد

 فضای مجازی و مغفول ماندن کتاب‌خوانی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: با توسعه فضای مجازی و همگانی شدن آن میان اقشار مختلف جامعه، کتاب از سبد خانوارها حذف شده است.

حسن سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توسعه فضای مجازی و همگانی شدن آن میان اقشار مختلف جامعه، کتاب از سبد خانوارها حذف شده و جای آن را فضای مجازی گرفته است.

وی با اظهار تأسف از اینکه امروزه کتاب و کتاب‌خوانی در میان اعضای خانواده به‌ویژه بزرگسالان مغفول مانده است، مطرح کرد: در حال حاضر دو سوم اعضای کتابخانه‌های شهرستان را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند و استقبال بزرگسالان، دانش‌آموزان و دانشجویان از کتاب و کتاب‌خوانی به حداقل رسیده است.

کتاب‌های تاریخی و دینی در تایباد بیشترین خواننده را دارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد با اشاره به اینکه در میان موضوعات مختلف، کتاب‌هایی با موضوعات دینی و تاریخی بیشترین خواننده را در کتابخانه‌های شهرستان دارد، توضیح داد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۵۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف اجتماعی، داستان، تاریخی، دینی، سیاسی، فرهنگی و ... به کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزوده شده و در مجموع ۸۲ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب موجود است.

وی اعلام کرد: اکنون ۶۳۰۰ نفر در هفت کتابخانه ثابت و سیار شهرستان عضو هستند و طی یک سال گذشته ۶۴ هزار و ۸۰۰ نسخه کتاب به امانت گرفته‌اند.

سالاری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر چهار کتابخانه نهادی ثابت، ۲ کتابخانه مشارکتی در اداره زندان و روستای پشته و یک کتابخانه سیار در این شهرستان فعال هستند، اما با توجه ‌به جمعیت بیش از ۱۴۵ هزارنفری در سه شهر و ۳۸ روستا این شهرستان به ۵ کتابخانه دیگر نیاز دارد.

وی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که شهروندان در راستای احیای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند انجام دهند این است که کتاب‌های اضافه خود را به کتابخانه اهدا کنند تا به نام خودشان ثبت شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402031911920
  • خبرنگار : 50088