معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر کار:

استان سمنان با بحران کمبود نیروی کار مواجه است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان سمنان با بحران کمبود نیروی کار مواجه است.

دکتر کریمی 11 خردادماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: بحران کمبود نیروی کار در این استان با تاکید بر مباحث فناوری و نوآوری قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت کارگروه اشتغال در استان ها خاطرنشان کرد: سیاستگذاری در کارگروه‌ تخصصی اشتغال استان باید به گونه ای باشد که دستگاه های عضو بیش از پیش و به صورت مستمر و به نحو فعال ایفا کننده وظایف خود باشند.

کریمی با بیان اینکه استان سمنان یک سال درخشان اشتغالی را در سال ۱۴۰۱ رقم زد ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت های بالایی در حوزه اشتغال برخوردار است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تحقق ۱۴۸ درصدی تعهد اشتغال استان سمنان در سال ۱۴۰۱ امری بسیار ارزشمند و گویای عملکرد خوب استان در این بخش است.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به اشتغال و رشد تولید تاکید کرد: رویکرد حمایت از کارآفرینان در حوزه امور مرتبط با اشتغال در سطح استان در سال ۱۴۰۲ مَدنظر قرار گیرد.

دکتر کریمی به مشکل اشتغال فارغ التحصیلان در این استان پرداخت و تصریح کرد: ضرورت دارد تا در خصوص ایجاد فرصت شغلی ویژه فارغ التحصیلان در سال جاری جزو سیاست های کارگروه تخصصی اشتغال استان قرار گیرد و پرونده ویژه ای برای آن باز شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید کارگروه اشتغال حمایتی نیز برای حل مشکل بیکاری طبقات محروم در کنار کارگروه تخصصی اشتغال، به صورت هفتگی در سطح استان برگزار شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402031107666
  • خبرنگار :