وزیر کشور:

مردم متولی اصلی اربعین هستند/ دولت تسهیلگر و تامین کننده زیرساخت‌ها است

وزیر کشور گفت: بخش اصلی اربعین بر عهده مردم است و دولت تسهیل گر و فراهم کننده زیرساخت‌ها است.

«احمد وحیدی» در نشست ستاد ویژه اربعین در مهران، اظهار کرد:  فرصت کمی تا ایام اربعین حسینی داریم باید از این فرصت کوتاه در راستای رفع نواقص و مشکلاتی که در سال گذشته احصا شده است بیشترین استفاده را داشته باشیم،

وی گفت : یکی از مهمترین نیازهای زوار اربعین حسینی که با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه می کنند، موضوع پارکینگ، ساماندهی پارکینگ ها و ردیف بندی و نظم خودوها، توجه به موضوع بیمه در پارکینگ ها و استقرار تجهیزات اطفای حریق و آتش نشانی است که باید در اربعین امسال مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید پارکینگ ها در ایام اربعین حسینی سال جاری به صورت هوشمند باشد که زوار اربعین در برگشت بتوانند به راحتی خودرو خود را پیدا کرده و در این خصوص کمترین مشکل را داشته باشند، گفت: اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی همزمان با ایام اربعین حسینی در نقاط مختلف استان، حتما مد نظر قرار گیرد و یک برنامه اجرایی در این زمینه باید داشته باشیم.

وحیدی  با بیان اینکه روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس زمانبندی در استان کنترل شود، گفت: امسال تعاملات و تفاهماتی با کشور عراق انجام شده است که امید است تردد راحت تری برای زوار اربعین حسینی انجام شود و همه کارهای نوآورانه و خلاقی برای بهبود و تسهیل در حرکت زوار مد نظر باشد.

وی  بهترین کار این است که بر اساس زمانبندی، یک ساماندهی برای حرکت زوار به سمت مرزها از داخل هر استان انجام شود و زمان بندی خروج از مرز به آنها اعلام شود و بر اساس همان زمانبندی از مرز خارج شوند و تلاش بر این است که برای امسال این طرح ساماندهی بر اساس زمانبندی اجرا شود.

وحیدی  تاکید کرد: بخش اصلی اربعین بر عهده مردم است و مواکب بر عهده خود مردم است و بنا نیست که کارهایی که بر عهده مردم است دولت در آن دخالت کند، بلکه دولت تسهیل گر و فراهم کننده زیرساخت‌ها است.

«حسن بهرام ‌نیا» استاندار ایلام نیز با بیان اینکه سال گذشته و بعد از یک وقفه به خاطر شرایط کرونا، بار دیگر کنگره عظیم اربعین حسینی با شکوه تمام برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریت ستاد اربعین کشور و استان و حضور میدانی وزیر محترم کشور باعث شد تا اربعین سال گذشته با کمترین مشکل برگزار شود و نتیجه این عملکرد رضایتی بود که بر سیمای رهبر فرزانه انقلاب نقش بست.

بهرام‌نیا افزود: امروز نیز در جریان سفر وزیر محترم کشور به استان پروژه‌های اربعین یک به یک بررسی شد و در قالب این جلسه تصمیمات لازم برای رفع کمبودها اتخاذ می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه از موافقت وزیر کشور و اخذ مجوزهای لازم برای ترک تشریفات پروژه‌های خاص اربعین خبر داد و اضافه کرد: مدیران استانی از این ظرفیت برای اتمام و تکمیل پروژه‌های اربعین استفاده کنند.

 بهرام‌نیا  با اشاره به ضرورت انسجام در خدمات‌دهی به زائران در پایانه برکت اضافه کرد: مدیریت این پایانه مهم به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده است و اقدامات لازم در راستای افزایش خدمات دهی به زوار از سوی این اداره کل آغاز شده است و تا اربعین تکمیل می شود.

وی  با اشاره به پروژه‌ روگذر ورودی شهر مهران نیز گفت: تکمیل این پروژه بعنوان یکی از نیازهای اساسی در کاهش ترافیک ورودی در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم این پروژه تا اربعین امسال آماده شود.

استاندار ایلام در پایان با قدردانی از تلاش رسانه‌های استان گفت: رسانه‌ها با تلاش و پشتکار خود نقش مهمی در ایام اربعین ایفا می کنند که جا دارد از این اصحاب فرهیخته قدردانی کنم.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402030100819
  • خبرنگار : 50126