استقبال بالای خرم‌دره‌ای‌ها از طرح ملی و رایگان هنر برای همه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره گفت: خرم‌دره بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح ملی هنر برای همه را در استان دارد. 

مهدی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از اسفندماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره کلاس‌هایی تحت عنوان هنر برای همه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح یک کار وزارتی رایگان است که در ۱۵ جلسه دو ساعته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها شامل کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری است، ادامه داد: هدف همه این کلاس‌ها در راستای برقراری عدالت فرهنگی و هنری در شهرستان‌هاست؛ همچنین هدف عمده این طرح نیز دستیابی هدف توسعه اقتصادی هنر و کمک به ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره با توضیح اینکه کلاس‌ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر سه کلاس حضوری در شهرستان دایر است.

مرادی با بیان اینکه خرم‌دره در بین شهرستان‌های استان زنجان، بیشترین آمار ثبت‌نامی را در این طرح داشته است، متذکر شد: این کلاس‌ها شامل طراحی عمومی، نقاشی با آبرنگ، نقاشی با رنگ روغن و همچنین طرحی مد و لباس است و کلاس‌ها تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اجرای طرح ملی هنر برای همه از دهه فجر سال ۱۴۰۰ از ۹ استان مرزی کشور آغاز شده و در حال حاضر نیز در همه استان‌های کشور در حال اجرا است.

 جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری شرکت کرده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت کنند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش‌وپرورش ارائه دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022516183
  • خبرنگار : 50163