معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت حضور مؤثر در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور مؤثر در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در راستای افزایش سرمایه گذاری است.

جواد اشرفی، امروز شنبه ۹ اردیبهشت در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. 

به گفته وی؛ فضای اختصاص یافته به خراسان جنوبی برای بخش زنجیره ارزش افزوده ۱۰۰ مترمربع است.

به گزارش ایسنا، اشرفی افزود: این نمایشگاه در ۱۲ بخش تخصصی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، دام،طیور و شیلات، صنعت، لوازم خانگی، صنایع نساجی، چرم و پوشاک، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، محصولات شیمیایی، سلولوزی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و معدن و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

معاون استاندار با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش زنجیره افزوده و سایر توانمندی صادراتی استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: باید برای حضور مؤثر در این نمایشگاه فرصت‌ها و توانمندی های استان در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی احصا شوند. 

اشرفی با تأکید بر حضور مؤثر استان در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: تلاش شود در نمایشگاه معرفی محصولات صادراتی استان، افزایش جذب سرمایه‌ گذاری در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تیزر تبلیغاتی و معرفی توانمندی‌های استان نیز توسط دستگاه‌ های اجرایی در حال تهیه است.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: سال گذشته ۱۱۶ هزار دلار به وزن ۱۰۰ تن صادرات انواع صنایع دستی را از استان داشته‌ایم.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی به خصوص صنعت جهانی توبافی، استان حضور مؤثری در این نمایشگاه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020904974
  • خبرنگار : 50026