مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد

افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان طی فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: حدود ۱۶ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، غلامحسین، با تشریح آمار و عملکرد فروردین ماه حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و اظهار کرد: تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری مجموعا ۵۰ هزار و ۹۰۹ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده است.

وی از رشد بیش از ۶۸ درصدی مبادله کالا نسبت به ۳۰ هزار و ۳۴۵ تن در مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان واردات ریلی کالا در یک ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۱۷ تن بوده که این رقم نسبت به عدد ۹۹۷۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، قریب به ۵۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ افزود: در فروردین ماه سال جاری حدود ۱۶ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و بیش از ۱۹ هزار تن کالا نیز ترانزیت گردیده است.

ولدی، مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی را عمده کالاهای صادراتی دانست که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و اضافه کرد: چوب، الوار، کاغذ، عدس و... نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌گردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402020502422
  • خبرنگار :