نجوای عاشقانه مردم خراسان شمالی با پروردگار؛

چشمان اهالی دیار گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها در شب قدر بارانی شد

همزمان با شب شهادت مولا علی علیه السلام، احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در نقاط گوناگون استان خراسان شمالی برگزار شد.

یه گزارش ایسنا، در این برنامه ها که در اماکن مذهبی استان انجام گرفت مردم دیار گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها با پروردگار به راز و نیاز پرداختند.

امامزادگان، مساجد، مصلاها و هیئت های مذهبی نیز میزبان خیل عاشقانی بود که قرآن به سر گذاشته و «الهی العفو، الهی العفو» را زمزمه کردند.

عزاداران به مولای متقیان متوسل شدند ودر شب شهادت او بر سر و سینه زدند؛ روزه داران علوی با نوای مداحان اهل بیت علیه السلام به زمزمه اعمال این شب پرداختند.

مومنان روزه دار، شامگاه تا سحر دومین شب قدر را به برپایی اعمال مشترک و مخصوص شب های قدر از جمله اقامه نماز قضاء، قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه ماه رمضان، دعای ابوحمزه ثمالی، قرائت قرآن کریم، سوگواری و عزاداری اختصاص داده و قرآن را به واسطه شفاعت در درگاه الهی بر سر گرفتند.

ناله های «العفو» و «الغوث خلصنا من النار یا رب» عزاداران امیرالمومنین که بر آستان حضرت دوست اشک و ناله و تضرع سر داده بودند فضای روحانی شهرهای استان خراسان شمالی را آکنده از عطر معنویت کرد تا روح تشنه بندگان نادم خدا از فضل ربوبیت سیراب شود.

به گزارش ایسنا، بیش از یک هزار مسجد در نقاط شهری و روستایی خراسان شمالی وجود دارد که مراسم شب های قدر در تمام آن ها برگزار شد.

همچنین ۲۳ نقطه محوری نیز برای برگزاری مراسم شب های قدر در استان مشخص شده است که در ۴ نقطه از شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی، ۳ نقطه از شیروان، ۳ نقطه از اسفراین، ۳ نقطه از مانه و سملقان، ۳ نقطه از فاروج، ۲ نقطه از جاجرم، ۲ نقطه از رازوجرگلان و ۳ نقطه از شهرستان گرمه، این مراسم برگزار شد.

در بجنورد نیز مصلای امام خمینی(ره)، آستان مقدس امام زاده سیدعباس (ع)، هیأت حضرت فاطمه زهرا (س) و هیأت حضرت رقیه (س) از جمله مکان های محوری بود که مراسم شب دوم قدر در آن ها برگزار شد.

علاوه بر آن، برگزاری ایستگاه صلواتی توزیع غذاهای نذری افطاری و سحر و حضور کودکان و نوجوانان به همراه والدین و همچنین فعالیت پایگاه های انتقال خون در بعضی نقاط، از نکات بارز این شب بود.

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402012311288
  • خبرنگار : 50444