به گزارش ایسنا، دادههای صنعتی نشان داد که رشد فروش خودروهای سواری چین در ماه مارس نسبت به سال قبل ثابت بوده است زیرا کاهش قیمت برخی از برندهای خودرو و ارائه مشوقهای دولتهای محلی از تقاضا حمایت کرده است.
انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد فروش خودرو در ماه مارس ۱.۶۱ میلیون دستگاه بوده است و فروش در سه ماه اول، ۱۳.۴ درصد کاهش یافته و به ۴.۳۳ میلیون دستگاه رسیده است.
دادهها نشان میدهد که فروش خودروهای انرژی نو که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی میشود، در ماه مارس ۲۱.۹ درصد افزایش یافت و ۳۴ درصد از فروش ماهانه را به خود اختصاص داد. بیوایدی با ۳۵.۵ درصد سهم بازار پیشتاز این بخش بود در حالی که تسلا ۱۴ درصد را به خود اختصاص داد.
بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای خودروهای انرژی نو به دلیل تخفیفات و کاهش هزینههای باتری و افزایش فشار بر خودروهای موتور احتراق داخلی و مارکهای قدیمی، به سرعت در حال کاهش است. بیش از ۴۰ برند از جمله نیسان، تویوتا و فولکسواگن به جنگ قیمتی که امسال تسلا آغاز کرده است، پیوستند.
انتهای پیام