انجام بیش از ۲۴ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام بیش از ۲۴ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۹۱ عمل جراحی در ۷ بیمارستان استان انجام شده است.

دکتر علی عفتی‌زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین جراحی‌ها با ۱۶ هزار و ۴ عمل جراحی مربوط به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بوده است و در این بیمارستان ۳ هزار و ۹۳۵ جراحی عمومی، ۸ هزار و ۳۲۹ جراحی ارتوپدی، ۴۰ جراحی چشم، ۶۳۶ جراحی گوشت و حلق و بینی، ۴۶۷ جراحی پلاستیک و زیبایی، ۲۹۴ جراحی فک و صورت، ۱۸ جراحی اورولوژی و ۲ هزار و ۲۸۵ جراحی مغز و اعصاب طی یک سال انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه کنون، ۲ هزار و ۱۸۵ عملیات امدادی توسط اورژانس خراسان شمالی انجام شده و بیشتر بیماران آن ها به بیمارستان های استان اعزام شده اند.

وی افزود: از این تعداد که شامل تمام شهرستان‌های استان می‌شود، ۴۳۰ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است و در این حوادث ۵۸۰ مورد به مراکز درمانی منتقل و ۱۱۵ نفر نیز در محل مداوا شدند.

عفتی‌زاده بیان کرد: در حوادث غیر جاده‌ای نیز هزار و ۷۵۵ نفر به بیمارستان منتقل و هزار و ۸ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی همچنین بیان کرد: طی ایام نوروز از مراکز درمانی استان بازدید کرده ایم. دیروز نیز به صورت سر زده از بیمارستان جوادالائمه جاجرم و مرکز جامع سلامت بدرانلو بجنورد بازدید شد و نحوه ارائه خدمات سلامت را مورد نظارت میدانی قرار دادیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402011405562
  • خبرنگار : 50444