رئیس پلیس راه استان مازندران اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی تصادفات در مازندران/ محور بابل در صدر تصادفات جاده‌ای است

رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ضرورت کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در بدو ورود به مازندران، از افزایش ۲۰ درصدی تصادفات خبر داد و گفت: محور بابل در صدر تصادفات جاده‌ای و هراز و سوادکوه در انتهای جدول تصادفات هستند.

یدالله جهانتاب در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به آمار وضعیت تصادفات راه مواصلاتی استان، اظهار کرد: ۴۰ درصد تصادفات مرگبار مربوط به عابران پیاده بوده است و در محور کندوان نیز شاهد تصادفی با سه نفر فوتی بودیم.

وی افزود: عابران پیاده از پل‌های تعبیه شدن برای تردد عابر استفاده کنند و در شب نیز لباس روشن بپوشند تا در معرض دید قرار گرفته و از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

جهانتاب درباره علت عمده تصادفات را خستگی، خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز، رانندگی نامناسب در برف و باران دانست و گفت: کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت رانندگی در جاده‌های مازندران از نکات مهمی است که همچنان پابرجاست و در این راستا دستگاه "سپهتن" که وظیفه کنترل سرعت و خودروهای عمومی و مسافربری به خصوص اتوبوس‌ها را بر عهده دارد در جاده‌های مازندران فعال است.

 رئیس پلیس راه استان مازندران در توصیه‌ای به هموطنان گفت: رانندگان از توقف در محورهای کوهستانی که احتمال ریزش و سنگ و رانش کوه وجود دارد پرهیز کنند.

این مسئول افزود: پلیس با افراد متخلف برخورد جدی کرده و  خودروی این افراد به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مازندران با تاکید براینکه رانندگان و سرنشینان خودروهای پلاک‌های عمومی و شخصی همه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند، یادآور شد:‌ رانندگان از صحبت کردن با موبایل در حین رانندگی بپرهیزند.

جهانتاب گفت: همچنین طبق استاندارد جهانی هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت لحاظ شود تا حوادث به حداقل برسد.

این مسئول افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط رانندگان، شاهد کاهش حوادث در سال جاری باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010802881
  • خبرنگار : 50199