در معارفه رییس جدید شبکه جهانی ولایت مطرح شد:

همراهی مردم با دغدغه های نظام از رویکردهای مهم شبکه جهانی ولایت است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همراهی مردم با دغدغه‌های نظام و تحقق مبانی دین مبین اسلام از رویکردهای مهم شبکه جهانی ولایت است.

آیت الله اعرافی در دیدار مسئولین و کارگزاران شبکه جهانی ولایت که ۲۴ اسفند در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: شبکه ولایت با حمایت و هدایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی راه اندازی شد و بعد از طی مراحل و ادوار، امروز به یک بلوغ خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: بر ما پنهان نیست که یکی از شخصیت‌های موثر در ابعاد گوناگون حوزه، آیت‌الله مکارم است که شخصیت بارزی در حوزه هستند. ایشان همیشه کنشگر و فعال قوی در عرصه فرهنگ و علم فراتر از حوزه هستند همچنین یک پشتوانه علمی، فرهنگی و انقلابی برای حوزه هستند و یکی از جاهایی که خوش فکری و دوراندیشی این مرجع بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد فعالیت‌ها شبکه ولایت است که بیش از یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد و واقعا شبکه ارزشمندی است که طی ادوار و مراحل، آثار پر خیر و برکتی در عرصه بین‌الملل داشته است.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام علوی رئیس جدید شبکه ولایت، فردی جوان، خوش فکر و کار آزموده است و در خود سیستم بوده و آشنا با شبکه است و در مدیریت شبکه تدبیر خوبی دارد.

وی با بیان اینکه شبکه ولایت باید زبان آذری خود را فعال کند، افزود: با توجه به گسترش گویش گران به زبان آذری و ضرورت‌هایی که به طور ویژه مطرح بود تشخیص داده شد این بخش فعال شود و به این مناسبت این زبان جدید به زبان های دیگر شبکه اضافه شد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: باید قم شبکه‌های گوناگون منسجم و زنجیره وار داشته باشد که همه زبان‌ها و مسایل گوناگون دنیا را پوشش دهد، البته بُعد نرم افزاری این امر در قم وجود دارد و این سرمایه‌ای است که می‌توان بر اساس فضای مجازی و رسانه شکل داد و همه دنیا را تحت پوشش خود قرار دهد. این امر نیازمند رویکردی قوی در عرصه بین‌الملل است، همان‌طور که شبکه ولایت شبکه پیشگام و قوی در عرصه بین الملل است با رویکرد حوزوی می بایست در جهت نشر معارف اهل بیت (ع) گام بردارد.

وی با بیان این که رابطه حوزه با شبکه ولایت متفاوت با شبکه های دیگر است گفت: این شبکه انتصاب به مرجعیت دارد، لذا مسئولین حوزه ارتباط با شبکه ولایت را امر مهم برای خود قرار دهند، زیرا در حوزه ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند به صورت رسمی‌تری این اتفاق نظر مورد توجه باشد. می‌تواند همکاری‌های مهمی پایه ریزی شود و حضور علمی حوزه در این شبکه به معنای علمی حوزوی که بتوانیم علوم اسلامی را منعکس کنیم در این شبکه قابل بررسی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ساختمان شبکه ولایت جز اولویت‌ها برای حوزه است، یادآور شد: توجه به سند راهبردی و برنامه ۵ ساله مورد تسریع قرار گیرد و در سند راهبردی توجه به فضای مجازی و تعامل با صداوسیما مورد اهتمام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی، رئیس شبکه جهانی ولایت، عنوان کرد: تاسیس شبکه ولایت یک فرصت است که با تدبیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد شد که از این ۱۰۰ سال باز تاسیس حوزه علمیه قم، ۱۳ سال را با قدرت در جهت نشر معارف دینی پرداخته است و به جرئت می توان گفت که تنها شبکه‌ای است که از تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره گرفته است و همچنین در برنامه سازی غیر از وجود هیات امنا از گروه های علمی و شبکه ساز بهره گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: شبکه ولایت همچون دانشگاه از گروه‌های علمی در جهت تولید محتوا همچون، مهدویت، تاریخ، قرآن و... بهره می‌گیرد و در برنامه سازی از ظرفیت حوزه استفاده کرده است البته تمامی برنامه ها باید از فیلتر این گروه های علمی بگذرد. همراهی مردم با دغدغه های نظام و تحقق مبانی دین مبین اسلام از رویکرد های مهم این شبکه جهانی است.

وی در پایان با بیان گزارشی از اهداف پیش رو افزود: تشکیل شورای راهبردی از نخبگان حوزه، تدوین سند ۵ ساله، توسعه دو زبان روسی و آذری و برنامه ریزی برای ساختمان شبکه ولایت از جمله اهداف پیش رو است.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدار حجج الاسلام والمسلمین ملکی، محی الدین مکارم شیرازی، اجاق نژاد، محمدی، کوهساری به بیان نکته نظرات خود پرداختند همچنین در پایان در این جلسه حکم ریاست حجت السلام والمسلمین علوی در شبکه ولایت  توسط حجت السلام و المسلمین محی الدین مکارم شیرازی قرائت و توسط آیت‌الله اعرافی به وی اعطا گردید.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401122417740
  • خبرنگار :

برچسب‌ها