۱۵۰ هزار اصله نهال در بندرعباس کاشته شد

به مناسبت روز درختکاری هزار اصله نهال به نمایندگی از ۱۵۰ هزار اصله نهال در مجموعه گردشگری پنجه علی بندرعباس کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ظهر امروز (۱۵ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، گفت: این گونه‌ها از نوع آکاسیا، گل کاغذی، تاکاما، کنار، حرا، سدر، چیریش، شیشه شور و مغیر است که در سراسر استان تولید و کاشته می‌شود.

سیدمحمد نور موسوی با بیان اینکه در طرح تولید نهال، تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار اصله دیگر نیز در استان کاشته شده است، تصریح کرد: از این شمار، ۵۰۰ هزار اصله نهال حرا، در ۷ شهرستان استان کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهال‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه، جاسک، قشم، سیریک و میناب کاشته شده است، اضافه کرد: در این مراسم ۵۰۰ نفر از دوستداران طبیعت نیز در پویش مردمی شرکت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان کرد: سال آینده هم شش میلیون اصله نهال جنگلی و بیابانی از گونه‌های آکاسیا، گل کاغذی، تاکاما، کنار، حرا، سدر، چیریش، شیشه شور و مغیر در سراسر استان تولید و کاشته می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار زیستی کشور در گرو کاشت درختان، توسعه فضای سبز شهری و عرصه‌های طبیعی است، خاطرنشان کرد: هرمزگان با دارا بودن شرایط گرم آب و هوایی توانایی تولید نهال و کشت در فصول گرم سال را هم دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه در نهالستان باغوی بندرعباس بیش از ۵۰گونه نهال گرمسیری و جنگلی تولید می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401121511209
  • خبرنگار :