افتتاح اقامتگاهی برای مادران در بیمارستان کودکان اکبر مشهد 

رئیس بیمارستان کودکان اکبر گفت: اقامتگاه خیرساز «بانو مریم» جهت استراحت مادران در مدت بستری کودکانشان در بخش‌های ICU و NICU این بیمارستان با اعتبار بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و دفتر مشارکت‌های مردمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سیدعلی جعفری در حاشیه افتتاح اقامتگاه خیرساز بانو مریم در بیمارستان کودکان اکبر که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از پزشکان بیمارستان و خیرنیکوکار برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مهمترین چالش‌ها و نیازها در بیمارستان‌ فوق تخصصی کودکان اکبر، با توجه به اینکه حضور مادر در طول بستری کودک در بخش‌های ICU و NICU الزامی و اجتناب‌ناپذیر است، نداشتن یک اقامتگاه برای زمان استراحت همراه بیمار در مدت بستری بود که امروز به همت خیر نیکوکار مریم کاخی و غلامعلی سعیدی این مرکز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در بعضی از محدودیت‌های سنی به ویژه در دوره نوزادی حضور مادر کنار فرزند بستری در بیمارستان الزامی است. این موضوع از همه نظر که مهمترینش بُعد عاطفی و شیردهی است، بسیار حائز اهمیت بوده و احداث این اقامتگاه امری ضروری تلقی می‌شد.

جعفری بیان کرد: این اقامتگاه در فضایی به مساحت حدود ۴۵۰ متر مربع با هفت اتاق و ۲۸ تخت احداث و آماده ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان به مادران کودکان بستری در در بخش‌های ICU و NICU است.  این ظرفیت تا چهار الی پنج تخت استراحت دیگر قابلیت افزایش دارد.

وی با اشاره به ۵۰ تخت فعال در ICU و ۱۲ تخت فعال در NICU مطرح کرد: درصد اشغال تخت بستری در سه مرکز ICU و یک بخش NICU همیشه بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد است. اولویت استفاده از این اقامتگاه برای مادرانی است که از شهرستان‌ها و راه دور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و با این توصیف همین ظرفیت فعلی اقامتگاه جوابگوی جامعه هدف است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120906419
  • خبرنگار : 50088