استاندار لرستان:

اربعین حلقه وصل برای جریان سازی فکری و اجتماعی است

استاندار لرستان گفت: اربعین حسینی یک حلقه اساسی وصل برای جریان سازی فکری و اجتماعی است.

فرهاد زیویار در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی در لرستان اظهار کرد: اربعین حسینی یک حلقه اساسی وصل برای جریان سازی فکری و اجتماعی است.

وی ادامه داد: این حلقه وصل برای آحاد، اقشار و سلیقه‌های مختلف بوده که حتی مذاهب و ادیان متعدد ممکن است در آن حضور پیدا کنند.

زیویار با بیان این مطلب که باطن اربعین علیرغم ظاهر ساده بسیار پرمعناست، بیان کرد: مراسم اربعین رفته رفته و به معنای واقعی معرفی می‌شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: اربعین یک مبنای فکری با نگاهی همراه با مهر، عطوفت، آزادگی و عدالت خواهی است که براساس فطرت انسان شکل می‌گیرد.

وی گفت: اربعین یک ظرفیت اساسی ایجاد هویت سازی و جریان فکری است چرا که شناسنامه و هویت دارد.

زیویار افزود: اربعین حسینی هیچ اسپانسری نداشته و پشتوانه آن یک وحدت همراه با کثرت است.

استاندار لرستان در مورد گیرایی و اثربخشی اربعین تصریح کرد: افراد زیادی که ناآشنا با دین و رسوم ما بودند پس از حضور در مراسم اربعین دچار دگرگونی و تحول شدند.

وی در مورد این افراد به الکساندر دوگین نویسنده و صاحب نظر ارتودکس اهل روسیه اشاره کرد و گفت: این نویسنده روس آنقدر تحت تاثیر اربعین قرار گرفته که تصمیم به حضور در این مراسم می‌گیرد.

زیویار ادامه داد: دوگین پس از حضور در مراسم می‌گوید ظرفیت اربعین آنقدر بالاست که می‌تواند منشا یک تحول اساسی در عالم باشد.   

استاندار لرستان در ادامه در مورد مواکب و موکب داران اربعینی بیان کرد: موکب به اندازه و حد و حدود نبوده بلکه یک ادبیات جدید در مناسبات اجتماعی است.

وی خطاب به موکب‌داران عنوان کرد: ما به نوبه خودمان قدردان تمامی‌تان هستیم اما اجر و دستمزد شما از جای دیگری است که حساب و کتاب ندارد.   

زیویار اظهار کرد: مایه افتخار است که در دولت سیزدهم قدمی در این مسیر برداریم.

استاندار لرستان تصریح کرد: قدم اول مسیر اربعین را امام حسین(ع) در دشت کربلا برداشتند و این مسیر تا به ابد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120704620
  • خبرنگار : 50176