استاندار:

قرارگاه قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه تشکیل می‌شود

استاندار کرمانشاه از تشکیل یک قرارگاه قرآنی به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های قرآنی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 دکتر محمد طیب صحرایی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان که با حضور دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید نسبت به انجام وظایف خود در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در استان تلاش بیشتری و موثری کنند.

وی تاکید کرد: برای ترویج و گسترش امور قرآنی در جامعه باید یک پیوست رسانه‌ای قوی در ابعاد مختلف با نگاه تبیینی شکل بگیرد و این موضوع هم برای خانواده‌ها تبیین شود که زندگی زیبا و خانواده خوب در گرو توجه به دستورات و برنامه‌های قرآن است.

مقام عالی استان با بیان اینکه امروز وظیفه مدیران و مسئولین دمیدن روح امید در جامعه است، اظهار داشت: کتاب روح بخش قرآن امید و بالندگی را در جامعه ترویج می دهد، بنابراین لازم است مدیران فرهنگی در امورات مربوط به جامعه قرآنی در استان پیشگام و پیشقدم باشند و با یک کار جهادی و هم افزایی برای شکل گیری فضای مناسب و ایده‌آل قرآنی در ماه مبارک رمضان بکوشند.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تشکیل قرارگاه قرآنی استان تاکید کرد و گفت: این قرارگاه باید با محوریت دستگاه‌های فرهنگی مانند اداره ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی تشکیل شود و ضرورت دارد نسبت به اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان با انجام کار فراگیر و ایده آل اقدامات لازم شکل بگیرد.

صحرایی ادامه داد: این قرارگاه باید تا پایان ماه مبارک رمضان حمایت و پشتیبانی شود و حتی بعد از ماه مبارک نیز فعالیت آن برای گسترش برنامه‌ها و فرهنگ قرآنی در جامعه ادامه داشته باشد و برای این کار باید تمامی ظرفیت‌ها بسیج شود.

 استاندار کرمانشاه در این جلسه از اداره کل آموزش و پرورش خواست که برنامه ویژه ای برای پرورش و رشد قاریان دانش آموزش و گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس در نظر بگیرد و در این زمینه از ظرفیت قاریان مطرح استان استفاده کند.

همچنین در این جلسه هماهنگی کلی برای اجرا و پخش تلویزیونی برنامه های مردمی جمع و جزخوانی قرآن کریم، برپایی مجالس قرائت قرآن در سطح استان، مسابقات قرآنی و ... انجام شد.

دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت حمایت از قاریان استان تاکید و اظهار کرد: استان کرمانشاه قاریان ارزشمند و کم نظیری دارد که باید ضمن استفاده از ظرفیت و پتانسیل ویژه آنان در ترویج فرهنگ قرآنی، حمایت‌های لازم از آنان هم به عمل آید.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120604191
  • خبرنگار : 50183