نصب سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از نصب سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد همدان در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ خبر داد.

علی سلاجقه پنجشنبه ۴ اسفندماه در آیین افتتاح سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد در شهرک صنعتی ویان شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: یکی از مشکلات این منطقه به علت بادی که وجود دارد، مساله گردوغبار بود که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و با هزینه مناسب، سیستم غبارگیری در مجتمع فولاد راد همدان احداث شده است.

وی ادامه داد: دو بخش از این سیستم غبارگیری امروز افتتاح شد که هر کدام ۱۷۵ هزار مترمکعب در ساعت گردوغبار جمع‌آوری می‌کند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: سیستم آبرسانی این مجموعه نیز به صورت بازچرخانی است و به منابع آبی زیرزمینی وابسته نیست که همه صنایع باید از این شیوه الگو بگیرند.

استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه فیلتراسیون صنایع در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم، توجه به محیط زیست و پالایش صنایع آلاینده است. 

علیرضا قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: این مجموعه در استفاده از پساب و جلوگیری از منابع زیرزمینی رویکرد خوبی به منظور جلوگیری از ایجاد فروچاله‌ها دارد. 

وی خاطرنشان کرد: فیلتراسیون صنایع بنا بر توصیه رئیس جمهور و سازمان حفاظت محیط‌زیست در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، شرکت فولاد راد تولیدکننده میلگرد و شمش فولاد از ذوب و ضایعات آهن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال است. افتتاح و بهره برداری از دو دستگاه غبارگیر در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ در راستای کنترل غبار خروجی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120402995
  • خبرنگار :