رئیس دانشگاه ایلام خبر داد:

اهتمام دانشگاه ایلام برای افزایش پذیرش دانشجوی عراقی

نشست رئیس دانشگاه ایلام با هیئتی از کشور عراق پیرامون راهبردهای آموزش دانشجویان خارجی برگزار شد.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در نشست با هیئت عراقی پیرامون راهبردهای آموزش دانشجویان خارجی اظهار کرد:  ایران و عراق بواسطه‌ی فرهنگ ، مناسبت‌ها و اعتقادات مشترک یک ملت محسوب می‌شوند و پیوند دهنده‌ی عمیق این مناسبات مقبره امامان معصوم در دو کشور است.

وی با بیان اینکه تجلی برادری در دو کشور را در محور مقاومت پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: ما یک ملت در مقابل کفر هستیم و هر چه بر وحدت ما افزوده شود به نفع جهان اسلام خواهد بود و دانشگاه‌ها می‌توانند پیشقراول این مهم باشند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به تحصیل دانشجویان عراقی در این دانشگاه گفت: ما همان احساس مسئولیتی را که نسبت به دانشجویان ایران داریم نسبت به دانشجویان عراقی هم داریم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنان به کار خواهیم گرفت.

علی‌محمدی با اشاره به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی جوانان ایرانی حتی برای گرفتن مدرک کاردانی به خارج می‌رفتند در حالی که امروزه در کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی داریم  بیشترشان در مقطع تحصییلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در استان ایلام بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه ایلام بیش از ۸۰۰۰ نفر دانشجو دارد و این دانشگاه ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش دانشجویان سایر دانشگاه‌ها است.  

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود ۵ دانشکده، ۲ پژوهشکده و ظرفیت‌های بالای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام که جزء ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور است، گفت: در این دانشگاه اساتید خبره‌ای داریم جزء دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد جهان هستند و با توجه به این ظرفیت‌ها از سال ۱۳۹۴ موفق به جذب دانشجوی غیرایرانی شدیم که اکثر آنها از کشور عراق هستند.

علی‌محمدی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند و امیدواریم در دولت جدید عراق شاهد پذیرش تعداد بیشتر دانشجوی عراقی باشیم.

وی نزدیکی به کشور عراق، شهریه کم، وجود خوابگاه‌های مجهز، تخفیف شهریه برای زوجین دانشجو را از مزایای دانشگاه ایلام برای دانشجویان عراقی عنوان کرد و گفت: آنچه برای ما مطرح است فقط آموزش نیست بلکه با اهمبت دادن به مسائل سیاسی و اعتقادی به دنبال پرورش مدیران موفق برای کشور عراق هستیم.

رئیس دانشگاه ایلام از برگزاری برنامه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان عراقی خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا سالی ۱۰  دانشجوی این کشور را بورس کنیم.

«خالد هاشم حنون السرای» ، رئیس هیات عراقی نیز در این نشست، اظهار کرد: از اینکه دانشجویان عراقی در کشور ایران آموزش می‌بینند بسیار خوشحال هستیم و ما مردم عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم و امروز به ادامه تحصیل جوانان عراقی در ایران افتخار می‌کنیم.

وی گفت: تمام تلاش خود رابه کار خواهیم گرفت تا دانشگاه‌های بیشتری در لیست وزارت علوم عراق قرار گیرد تا دانشجویان ما انی فرصت را برای تحصیل در ایران بیشتر پیدا کنند.

رئیس هیئت عراقی  مهم‌ترین مشکلات دانشجویان عراقی در ایران را اقامت و فرایند صدور مدرک عنوان کرد و گفت: حل این دو مسئله برای دانشجویان عراقی بسیار مهم است.

خالد هاشم حنون السرای ادامه داد: من حامل پیام خانواده شهدای حشد الشعبی و شهدای مقاومت هستم که مایلند در دانشگاه‌های ایران تحصیل کنند و می‌خواهم که این فرصت برای آنان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ما هم برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین آماده هستیم و در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر هستیم و باید بتوانیم که یک نسل امام زمانی را پرورش دهیم که این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401120302385
  • خبرنگار :