دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی ظرفیت تامین نیروهای صنعت و بازار را دارد

رئیس دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی گفت: این دانشکده با رسالت آموزشی که در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی دانشجویان را دارد، به راحتی تامین کننده و جواب‌گوی نیروی انسانی ماهر در بازار و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان و حتی استان است.

عباس رئیس‌پور امروز در آئین بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی افزود: رشته‌های در حال تحصیل در این واحد آموزشی از جمله مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی ساخت و تولید با گرایش قالب سازی، کامپیوتر، برق، الکترونیک عمومی و ابزار دقیق و معماری مرتبط با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شده در شهرستان آمل است‌.

وی به استقرار بیش از ۴۸ درصد واحدهای صنعت مازندران در شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت سازی خوبی در سال‌های اخیر دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی ایجاد شد و این دانشکده اکنون به عنوان یک مجموعه مهارت محور مطرح است.

رئیس دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی، افزود: افرادی که از این دانشکده فارغ التحصیل می‌شوند، با آموزش‌ها و مهارت‌هایی که در طول تحصیل می‌بینند، برای خودشان کارآفرین هستند.

رئیس‌پور ادامه داد: دانشگاه فنی وحرفه‌ای علاوه بر تحصیل تئوری به عنوان مهارت آموزی این توانمندی و آمادگی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در ادارات را دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از یک دهه از ارتقای آموزشکده به دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی همچنان در شهرستان آمل محروم است، اضافه کرد: ساختمان و سوله‌های دانشکده از حدود ۵۰سال قبل قدمت و با ۳ رشته تحصیلی اکنون به بیش از ۱۵ رشته کاردانی و کارشناسی ارتقا یافته است و باید به این مجموعه توجه ویژه‌ای شود.

رئیس‌پور با اشاره به وجود ۳۹ هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهرستان آمل گفت: از خانواده‌ها نیز انتظار است با توجه به دغدغه‌های اشتغالی که برای فرزندانشان دارند، با هدایت  تحصیلی درست به سمت تحصیل در دانشکده فنی و حرفه‌ای حداقل شرایط اشتغال آینده شان را تضمین شده داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120302065
  • خبرنگار :